دوشنبه, 25 ارديبهشت 1402 14:20

معرفی فیلم "مادر" (The Mother 2023) با بازی جنیفر لوپز / نام این زن "مادر" است + عکس

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
معرفی فیلم "مادر" (The Mother 2023) با بازی جنیفر لوپز / نام این زن "مادر" است + عکس معرفی فیلم "مادر" (The Mother 2023) با بازی جنیفر لوپز / نام این زن "مادر" است + عکس

سی و یک نما - وقتی یک زن جنگنده‌ی خشن و آدمکش که حتی تجربه حضور در افغانستان را هم دارد و ندانسته با یک گروه مافیای جنایتکار همکاری می‌کرده که قاچاق اسلحه و انسان می‌کردند، مادر می‌شود... آیا عواطفش با مادران دیگر فرق می‌کند؟

زن (جنیفر لوپز) در معرض خطر است، چرا که وقتی به ماهیت اصلی این شبکه جنایتکار پی می‌برد، آنها را به پلیس لو می‌دهد و آنها نیز سعی در کشتن او و جنینش دارند اما زن و نوزادِ دخترش زنده می‌مانند.

پلیس می‌داند که صلاح نوزاد در این است که به خانواده‌ای سپرده شود تا جانش در امان باشد.

"مادر" بالاخره قانع می‌شود تا نوزاد را به خانواده مطمئنی بسپارد و از پلیس سیاه پوستی که قبلا جان او را نجات داده و خود را مدیون زن می‌داند قول می‌گیرد که از حال دخترش باخبر باشد، یعنی هر سال درست در روز تولدش.

12 سال می گذرد و مادر در طبیعت یخزده آلاسکا، در انزوا و مخفیانه زندگی می‌کند.

حالا تولد 12 سالگی دخترک انگار فرق می‌کند و پلیس سیاهپوست به او پیام می‌دهد که جان دخترش در خطر است.....

مادر (او را در فیلم با هیچ نامی جز مادر نمی‌شناسیم) سراسیمه از مخفیگاهش بیرون می‌زند و....

فیلم مادر 2023 اثری به کارگردانی نیکی کارو با فیلمنامه‌ای از میشا گرین، آندره آ برلوف و پیتر کریگ بر اساس داستانی از گرین است. در این فیلم جنیفر لوپز، جوزف فاینز، عمری هاردویک و گائل گارسیا برنال به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم روز 12 مه 2023 (22 اردیبهشت 1402) توسط نتفلیکس منتشر شده است.

فیلمبرداری فیلم در ونکوور در 4 اکتبر 2021 آغاز شد. در 11 ژانویه 2022، فیلمبرداری به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد و سپس در ماه مارس 2022، در جزیره گران کاناریا اسپانیا با استفاده از شهر قدیمی لاس پالماس د گرن کاناریا به عنوان شهری در کوبا ادامه پیدا کرد.

5c9e6164-e0cf-4c8c-a2c7-2d767a0f4a69.jpg

"ستاره فیلم" با کاریزمای کورش همه را بدون مقاومت به سمت خودش می‌کشاند، که البته در زمانه ما در حال انقراض است و ستاره‌های فیلم کمی باقی مانده‌اند که تماشاگر را از خود بی‌خود کنند. اما در این میان جنیفر لوپز - یک ستاره بی‌نظیر سینما - به‌سان یک پلنگ برفی باشکوه روی صفحه بزرگ سینماست. لوپز به‌راحتی می‌تواند یک فیلم را به تنهایی بر دوش خود حمل کند و آخرین پروژه‌اش، "مادر" خوش شانس است که او را در کنارش دارد.

این گفته بدین معنی نیست که جدیدترین فیلم نیکی کارو کارگردان موفق فیلم «مولان» و تیم فیلمنامه‌نویس‌اش به رهبری خالق سریال "راه‌آهن زیرزمینی"، میشا گرین، بدون ستاره کاملاً غرق می‌شد. مانند بسیاری از فیلم‌های نتفلیکس، «مادر» را می‌توانید در حالی که به کارهای روزمره‌تان می‌رسید، زیرچشمی نگاه کنید و چیزی از دست ندهید. تدوین فیلم‌های جاسوسی به قدری عمومی است که می‌توان در حین انجام کار دیگری آن را هم دنبال کرد، انگیزه‌های تبهکاران تنها نیز به همان اندازه‌ای که در داستان نیاز است، مشخص است و اصلاً خیلی خاص نیست.

5c42765f-60bb-4aa5-bc06-f33ab76f784a.jpg

«مادر» نیز از این قاعده فیلم‌های جاسوسی استثنا نیست. یک موتیف بصری تکرارشونده از تصاویر زاویه باز با لبه های تار، که تدوین عجیب و غریب و پرشتاب، کمبودهای دیگر فیلم را به خوبی می‌پوشاند. مکان‌های زیبای فیلم، مانند خلیج تلینگیت آلاسکا، خیابان‌های سوزان و کلافه‌کننده هاوانا، سینسیناتی و اوهایو، صحنه‌هایی دیدنی را پیش روی تماشاگر می‌گذارد. با توجه به اینکه هر جاسوسی به مکانی برای مخفی شدن نیاز دارد، همه این مکان‌ها چهره و تصویر لوپز را در فیلم بهتر نمایان می‌کنند.

لوپز در قامت جاسوس فیلم به زودی مادر می‌شود و دختری به دنیا می‌آورد که دو راه در پیش رو دارد: یا با نوزاد فرار کند و برای همیشه فراری بماند یا حس مادر بودنش را به نفع نوزاد زیرپا بگذارد تا دخترش بتواند زندگی عادی داشته باشد. او دومی را انتخاب می‌کند.

ae73ca9d-daf5-49ee-b313-4f5340d26b92.jpg

با این حال، او هرگز تعهد عاطفی‌اش را کنار نمی‌گذارد و مشتاقانه منتظر روزی است که دوباره به پیش دخترش، زوئی جوان (لوسی پیز) برگردد. درست پس از تولد 12 سالگی زویی، دوست و معتمد مادر، جونز (پل راسی)، با پیامی به کابین کنار دریاچه آلاسکا می‌آید: زویی در خطر است. وقت رفتن است.

مثل همه نقش‌هایی که لوپز بازی کرده، در «مادر» نیز بیشترین هیجان، تماشای لوپز پرجنب و جوش است. او چاقویی را در نبرد تن به تن می‌چرخاند. در تعقیب و گریز شهری از روی سقف ماشین‌ها می‌پرد. حتی ظرافت پر کردن و خم کردن یک تفنگ تک تیرانداز، در حالی که روی پشت بام دراز کشیده است، همه و همه صحنه‌هایی هستند که برای تماشاگر هیجان انگیزند. لوپز از سابقه‌اش به عنوان رقصنده کارکشته کمک می‌گیرد تا رقص اکشن بی‌پروا و شجاعانه‌ای را در این فیلم به نمایش بگذارد.

61811b5c-52d7-4baa-9e86-5847d9798c3a.jpg

فیلم تقریباً از نیمه به بعد روابط زوئی و مادرش را به تصویر می‌کشد تا به لحظه پایانی فیلم برسد. «مادر» با مدت زمان طولانی‌اش، ۱۱۵ دقیقه، تماشاگر را با خود همراه می‌کند، اما به سختی می‌توان گفت که کدام صحنه‌ها، اگر بریده می‌شدند و نبودند فیلم بهتر از این می‌شد. البته فیلم می‌توانست بیشتر از این لحظات رابطه لوپز و دخترش استفاده کند، که در مقایسه با آدم بدهای فیلم، جوزف فاینس و گائل گارسیا برنال، واقعی و باورپذیرتر است. به ما گفته می‌شود که هر یک از این مردان می‌توانند پدر زویی باشند، و این گفته وسواس‌گونه در فیلم، بقیه داستان را پیش می‌برد.

راتن تومیتوز گزارش داده که ۴۵ درصد از ۷۰ نقد منتقد، با میانگین امتیاز ۴٫۹ از ۱۰ مثبت بوده‌اند. اجماع منتقدان چنین می‌گوید: «مادر فرصتی مناسب برای دیدن جنیفر لوپز در حالت قهرمان اکشن است - البته در حالتی که به طرز ناامیدکننده‌ای از کلیشه‌های ژانر لذت می‌برد».

در متاکریتیک نیز فیلم بر اساس ۲۲ منتقد، امتیاز ۴۴ از ۱۰۰ را به دست آورده‌است که نشان دهنده «نقدهای مختلط یا متوسط» است.

44396620-effe-42a5-a573-4cfbb8dc68f8.jpg

bd1c7de1-cc23-4661-8764-1cb58b3f4308.jpg

6119cf45-5c5c-423d-a94a-42d4818bda2c.jpg

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید