پنج شنبه, 07 مرداد 1395 13:43

معرفی فیلم "کمون" (The Commune) / شیوه زندگی متفاوت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی فیلم "کمون" (The Commune) / شیوه زندگی متفاوت معرفی فیلم "کمون" (The Commune) / شیوه زندگی متفاوت

سی و یک نما- فیلم سینمایی "کمون" (The Commune) به کارگردانی توماس وینتربرگ از فردا به روی پرده سینماهای اروپا می رود.

توماس وینتربرگ، کارگردان سرشناس دانمارکی در جدیدترین فیلم خود به دهه ۷۰میلادی بر می گردد. فیلم «کمون» با شرکت دو بازیگر معروف دانمارک داستان زوجی است که تصمیم می گیرند شیوه زندگی شان را تغییر داده و ساختار کمونی یا اشتراکی به آن بدهند.

این کمدی تیره بر اساس داستانی خیالی نوشته شده است ولی کارگردان ۴۹ساله دانمارکی که زندگی در کمون را به خاطر می آورد می گوید: «اصولی مانند با هم بودن و شریک شدن جای خود را به آزادی فردی و حق حریم خصوصی داده است. به نظر می رسد این انتخاب مردم در مقیاس کلی است. فکر می کنم دوران شریک بودن و مشارکت به سر آمده است. ولی جای آن خالی است. به نظر من شگفت انگیز بود و معتقدم ارزش های فوق العاده ای هستند.»

201609209_5.jpg

وقتی مرد تصمیم می گیرد معشوقه اش را برای زندگی کردن به خانه بیاورد زندگی در کمون پرماجرا می شود. ترینه دیهولم، بازیگر فیلم هم مانند کارگردان در کمون زندگی کرده است. این بازیگر که خرس نقره ای جشنواره برلین را برای بازی در این نقش دریافت کرد می گوید: «من در آپارتمان شریکی با دوستانم زندگی کردم. می خواستم در کمون هم زندگی کنم. شش ماه در دهه هشتاد در کمون دختر خاله ام زندگی کردم. ایده شریکی زندگی کردن را دوست داشتم. حال با همسر و فرزندم زندگی می کنم ولی سعی می کنیم با همسایه ها شام بخوریم و خانواده را بزرگتر کنیم.»

فیلم «کمون» (The Commune) از هشتم مرداد (۲۹ژوییه) در بریتانیا و چند کشور اروپایی اکران می شود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید