سه شنبه, 27 فروردين 1398 12:54

معرفی" پل شریدر" فیلمساز برجسته ی آمریکایی به بهانه حضورش در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی" پل شریدر" فیلمساز برجسته ی آمریکایی به بهانه حضورش در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر معرفی" پل شریدر" فیلمساز برجسته ی آمریکایی به بهانه حضورش در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر

سی و یک نما -پل جوزف شرِیدر (Paul Joseph Schrader) متولد ۲۲ ژوئیه ۱۹۴۶ کارگردان فیلمنامه‌نویس و منتقد آمریکایی است.

 

 وی در خانواده‌ای کاتولیک در میشیگان آمریکا به دنیا آمد و تا سن ۱۷ سالگی که به صورت پنهانی از خانه فرار می کرد و به سینما می رفت، هیچ فیلمی ندیده بود اما بعد از آن عاشق سینما شد. حضور او در عرصه با نوشتن نقد آغاز و پس از آن نگارش فیلمنامه بود تا زمانی که به کارگردانی روی آورد.

پل شریدر نویسنده بیشتر فیلمنامه‌های فیلم‌های مهم مارتین اسکورسیزی از جمله "راننده تاکسی" ، "گاو خشمگین" "آخرین وسوسه مسیح" و " احیای مردگان" است.

فیلم قانون جنگل (Dog Eat Dog) فیلمی محصول سال ۲۰۱۶ به کارگردانی پل شریدر است که در این فیلم بازیگرانی همچون نیکلاس کیج، ویلم دفو، کریستوفر متیو کوک، پل شریدر، عمر درسی، لوئیسا کراوس و ملیسا بلونا ایفای نقش کرده‌اند.

اما فیلم مطرح اخیر او، اولین اصلاح شده ( First Reformed) درامی تحسین برانگیز و تکاندهنده محصول سال ۲۰۱۷ ایالات متحده است. این فیلم نامزد جایزهٔ شیر طلایی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز شد. همچنین در جشنواره گاتهام که جشنواره ای برای فیلمهای مستقل است جایزه بهترین بازیگر مرد برای ایتن هاوک و بهترین فیلمنامه را برای پل شریدر به همراه داشت اما با اقبال چندانی در اسکار مواجه نشد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید