یکشنبه, 15 آبان 1401 15:37

فیلم‌ها و سینماگرانی که در جشنواره شب‌های سیاه تالین حضور دارند / هایده صفی‌یاری در میان داوران

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فیلم‌ها و سینماگرانی که در جشنواره شب‌های سیاه تالین حضور دارند / هایده صفی‌یاری در میان داوران فیلم‌ها و سینماگرانی که در جشنواره شب‌های سیاه تالین حضور دارند / هایده صفی‌یاری در میان داوران

سی و یک نما – در کنار معرفی فهرست کامل فیلم های بخش اصلی جشنواره شب های سیاه تالین، اسامی اعضای هیات داوران این دوره نیز اعلام شد. هایده صفی یاری تدوینگر نامی ایران نیز در جمع اعضای هیات داوران این دوره جشنواره قرار دارد.

به گزارش سی و یک نما به نقل از اسکرین دیلی، روز گذشته ۵ نوامبر جشنواره شب‌های سیاه تالین فهرست تکمیلی فیلم های بخش مسابقه اصلی خود را اعلام کرد و در کنار این فهرست، اسامی داورهای این دوره را نیز معرفی کرد. طبق این گزارش، هایده صفی یاری از ایران، ایلدیکو انیدی از مجارستان، آدام بالاژ از مجارستان، آندریاس کلینرت از آلمان و بیجایا جنا از هند اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره هستند.

در فهرست این دوره جشنواره، فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق تنها نماینده ایران، در اولین نمایش جهانی اش در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور دارد. در فهرست تکمیلی فیلم ها نیز فیلمی از سینمای ایران به بخش مسابقه اصلی اضافه نشده است.

اما در بخش بهترین های جشنواره، دو فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی و «خرس نیست» به کارگردانی جعفر پناهی حضور دارند و در بخش رقابتی انتخاب منتقدان دو فیلم «یک روستای بی بچه» به کارگردانی رضا جمالی و فیلم «چطور جرات می کنی این چنین آرزوی آشغالی داشته باشی» به کارگردانی مانیا اکبری محصول بریتانیا و ایران حضور دارند و در بخش خارج از مسابقه یاغی های با هدف، فیلم های کوتاه «آبان» به کارگردانی عباس طاهری و مهدیه طوسی محصول ایران و فرانسه و فیلم کوتاه «درباره من» به کارگردانی علی عسگری محصول هلند حضور دارند.

در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین ۲۳۲ فیلم بلند و ۲۳۰ فیلم کوتاه از ۷۵ کشور دنیا حضور دارند.

این دوره فستیوال قرار است بین روزهای ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید