چهارشنبه, 08 بهمن 1399 17:58

نامزدهای جوایز اسپریت معرفی شدند/ "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" پیشتاز نامزدها

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سی و یک نما - اسامی نامزدهای سی و ششمین جوایز اسپیریت که از آن به‌عنوان اسکار سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، اعلام شد.

  فهرست نامزدهای سی‌ و‌ ششمین دوره جوایز سالانه اسپیریت در بخش فیلم‌های سینمایی به شرح زیر است:

بهترین فیلم بلند داستانی: "اولین گاو" (First Cow) به کارگردانی کلی رایکارت / "بلک باتم ما رِینی" (Ma Rainey’s Black Bottom) به کارگردانی جرج سی. وولف / "میناری" (Minari) به کارگردانی لی آیزاک چانگ / "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" (Never Rarely Sometimes Always) به کارگردانی الایزا هیتمن / "سرزمین آواره‌ها" (Nomadland) به کارگردانی کلویی ژائو

بهترین کارگردان: لی آیزاک چانگ برای "میناری" / امرالد فِنِل برای "زن جوان امیدوارکننده" (Promising Young Woman) / الایزا هیتمن برای "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" / کلی رایکارت برای "اولین گاو" / کلویی ژائو برای "سرزمین آواره‌ها"

بهترین بازیگر مرد: ریز احمد برای "صدای متال" (Sound of Metal) / چادویک بوزمن برای "بلک باتم ما رِینی" / راب مورگان برای "گاو" (Bull) / استیون یون برای "میناری" / آدرش گودراو برای "ببر سفید" (The White Tiger)

بهترین بازیگر زن: نیکول بهاری برای "خانم جونتینت" (Miss Juneteenth) / وایولا دیویس برای "بلک باتم ما رِینی" / سیدنی فلنیگن برای "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" / جولیا گارنر برای "دستیار" (The Assistant) / فرانسیس مکدورمند برای "سرزمین آواره‌ها" / کری مالیگان برای "زن جوان امیدوارکننده"

بهترین بازیگر مرد مکمل: کولمن دومینگو برای "بلک باتم ما رِینی" / اوراین لی برای "اولین گاو" / پل رِیسی برای "صدای متال" / گلین ترمن برای "بلک باتم ما رِینی" / بندیکت وونگ برای "نه روز" (Nine Days)

بهترین بازیگر زن مکمل: الکسیس چیکایزی برای "خانم جونتینت" / یری هان برای "میناری" / والی ماهافی برای "خروجی فرانسوی" (French Exit) / تالیا رایدر برای "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" / یون یو چان برای "میناری"

بهترین فیلمنامه: مایک ماکاوسکی برای "آموزش بد" (Bad Education) / لی آیزاک چانگ برای "میناری" / آلیس وو برای "نصف آن" (The Half of It) / الایزا هیتمن برای "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" / امرالد فنل برای "زن جوان امیدوارکننده"

بهترین فیلمبرداری: جی کایتل برای "او فردا می‌میرد" (She Dies Tomorrow) / شبیر کرچنر برای "گاو" / مایکل لیتم برای "دستیار" / هلن لووار برای "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" / جاشوا جیمز ریچاردز برای "سرزمین آواره‌ها"

بهترین تدوین: انت سیدی برای "تو را با خود می‌برم" (I Carry You With Me) / اندی کنی برای "مرد نامرئی" (The Invisible Man) / مراوی گریما برای "باقیمانده" (Residue) / اسکات کامینگز برای "هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه" / کلویی ژائو برای "سرزمین آواره‌ها"

بهترین مستند: "گروهی" (Collective) به کارگردانی الکساندر ناناو / "اردوگاه کریپ" (Crip Camp) به کارگردانی نیکول نیونام / "دیک جانسن مرده است" (Dick Johnson Is Dead) به کارگردانی کرستن جانسن / "زمان/دوران زندان" (Time) به کارگردانی گرت بردلی / "مأمور نفوذی" (The Mole Agent) به کارگردانی مایته آلبردی

بهترین فیلم بین‌المللی: "باکورائو" (Bacurau) به کارگردانی کلبر مندوسا فیو و ژولیانو دورنلیس (برزیل) / "مرید" (The Disciple) به کارگردانی چیتانیا تامهانه (هند) / "شب شاهان" (Night of the Kings) به کارگردانی فیلیپ لاکوت (ساحل عاج) / "آماده شدن برای بودن در کنار هم تا یک مدت نامعلوم" (Preparations To Be Together For An Unknown Period Of Time) به کارگردانی لیلی هوروَت (مجارستان) / "کجا می‌روی، آیدا؟" (Quo vadis, Aida?) به کارگردانی یاسمیلا ژبانیچ (بوسنی و هرزگوین)

بهترین فیلم بلند اول داستانی: "تو را با خود می‌برم" به کارگردانی هایدی یوئینگ / "نسخه چهل ساله" (The Forty-Year-Old Version) به کارگردانی رادا بلنک / "صدای متال" به کارگردانی داریوس ماردِر / "خانم جونتینت" به کارگردانی چانینگ گادفری پیپلز / "نه روز" به کارگردانی ادسون اودا

بهترین فیلمنامه اول: کیتی گرین برای "دستیار" / نوا هاتن برای "Lapsis" / چانینگ گادفری پیپلز برای "خانم جونتینت" / اندی سیارا برای "پالم اسپرینگز" (Palm Springs)/ جیمز سوئینی برای "Straight Up"

جایزه جان کاساوتیس: "کشتن دو عاشق" به کارگردانی رابرت ماچویان / "La Leyenda Negra" به کارگردانی پاتریسیا ویدال دلگادو / " Lingua Franca" به کارگردانی ایزابل ساندووال / "باقیمانده" به کارگردانی مراوی گریما / "سنت فرانسیس" (Saint Frances) به کارگردانی الکس تامپسن

جایزه رابرت آلتمن (برای کارگردان فیلم، مسئول انتخاب بازیگر و گروه بازیگری): "یک شب در میامی" (One Night in Miami) به کارگردانی رجینا کینگ

جایزه تهیه‌کنندگان پیاژی (برای تهیه‌کنندگان نوظهور که با وجود محدویت‌های شدید منابع، در آثار خود استحکام و نگاه ضروری برای تولید فیلم‌های مستقل و باکیفیت را به نمایش می‌گذارند): کارا رورت / لوکاس واکین / جری کیم

جایزه کسی برای دیدن کی‌یل (برای یک فیلمساز بااستعداد، با نگاه استثنایی که هنوز به‌طور مناسب شناخته نشده است): دیوید میدل برای "کشتن کنت چمبرلین" (The Killing of Kenneth Chamberlain) / اکوا مسانگی برای " Farewell Amor" / آنی سیلورستاین برای "گاو"

واقعی‌تر از داستان (برای یک کارگردان نوظهور سینمای غیرداستانی که هنوز به‌طور قابل توجه شناخته نشده است): سیسیلیا آلداروندو برای "Landfall" / الگنس براتن برای "Pier Kids"

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید