چهارشنبه, 15 بهمن 1399 11:44

برنامه روز پنجم «تئاتر فجر ۳۹» اعلام شد/ انتشار ۲ کتاب در جشنواره

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برنامه روز پنجم «تئاتر فجر ۳۹» اعلام شد/ انتشار ۲ کتاب در جشنواره برنامه روز پنجم «تئاتر فجر ۳۹» اعلام شد/ انتشار ۲ کتاب در جشنواره

سی و یک نما - اعلام برنامه های پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، انتشار کتاب آثار این دوره و کتاب عکس‌های برگزیده جشنواره اخبار امروز این رویداد هنری هستند.

 به گزارش سی و یک نما به نقل از روابط عمومی جشنواره، کتاب آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با معرفی آثار در بخش‌های مختلف در ۱۸۸ صفحه منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

حسین مسافرآستانه مدیرمسئول، سعید شکرنیا سردبیر و دبیر هنری، سید بهیاد نجفی دبیر اجرایی، طاهره فرقانی دبیر تحریریه، سارا نفر دبیر عکس، طیبه فرقانی مترجم این کتاب هستند. همچنین طراحی و صفحه آرایی آن را سعید شکرنیا، سارا نفر و سمیرا ماهان‌فر برعهده داشته‌اند.

احسان فرقانی، علی خوش‌نژاد، فرزانه سادات جعفرنیا، سهیل ساعی، هما رهی و علی بالائی نیز اعضای هیات تحریریه این کتاب را تشکیل می‌دهند. طراحی پوستر، لوگو و مدیریت هنری جشنواره سی و نهم نیز به عهده مهدی دوایی است.

کتاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شامل پیام‌هایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره، بزرگداشت‌ها، اطلاعات بخش‌های مختلف آثار صحنه‌ای (رقابتی و غیررقابتی)، مسابقه نمایش‌های خیابانی، سرباز انقلاب، دیگرگونه‌های اجرایی، رادیوتئاتر، تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای، نامزدهای مسابقه نمایشنامه‌نویسی و عکس و پوستر تئاتر، نشست‌های پژوهشی و جداول جشنواره، معرفی هیات‌های انتخاب و داوری، مدیران و اعضای ستاد برگزار کننده می‌شود.

کتاب این دوره از جشنواره در سایت این رویداد به نشانی www.fitf.ir قرار گرفته است.

«آگراندیسمان»؛ کتاب عکس‌های برگزیده جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

همزمان با سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر کتاب آثار برگزیده عکس سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با عنوان «آگراندیسمان» منتشر شد.

محتوای این کتاب که به صورت پی دی اف در سایت جشنواره به نشانی www.fitf.ir قابل دسترس است، شامل عکس‌های این دوره از جشنواره می‌شود.

این کتاب به دبیری حسین مسافر آستانه، مدیریت مهدی آشنا، مسئولیت اجرایی مهتا کریمی، طراحی جلد و گرافیک حمیدرضا زنگنه، عکس مهدی آشنا و ترجمه نیما فردوسی تهیه شده است.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در یادداشتی برای مقدمه این کتاب نوشته است:

«در دوران سخت و دشواری هستیم. این جمله را می توانست نویسنده ای در دوران قــرون وســطی یــا شــاعری در هنگامــه همــه گیــری طاعــون یــا روزنامه نــگاری در دوران آنفولانــزای اســپانیایی نوشــته باشــد. امــا ایــن جملــه تکــرار هــر روزه ماســت. نقــش هنــر در نــگارش و ثبــت بحران هــای تاریخــی بــا توجــه بــه چنــد کتــاب تاریــخ هنــر در پیــش چشــم ماســت. جشــنواره تئاتر فجــر و مشــخصا بخــش عکــس و پوســتر در ایــن ســال ســخت چنیــن کارکــردی دارنــد. هنرهــای تجســمی در فقــدان تئاتــرهــا بــر صحنــه و تعطیلــی گالــری‌هــا و بــی رونقــی ســینماها، همیــن نقــش را بــر عهــده دارد. عکــس هــا روزگار مــا را در این روزگار کرونایی ثبت می‌کند و پوســتر هــا انعــکاس ایــن تاثیــر را بــر هنرمنــد آشــکار مــی‌ســازد. ایــن بخــش هــا و مخصوصــا امسال، نه ویترین رنگین تئاترهای اجرا شده،بلکــه بــر نمونــی از تلخــی رنگیســت کــه در حــال ســپری کــردن آنیــم. روزگار ســخت تمــام مــی‌شــود و عکــس هــا و پوســترهــا مــی‌ماننــد.»

در پنجمین روز «تئاتر فجر ۳۹» چه آثاری اجرا می‌شوند؟

امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن همزمان با روز پنجم این رویداد، تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی و تماشاخانه ایرانشهر میزبان پنجمین روز از اجراهای صحنه‌ای آثار این دوره از جشنواره خواهند بود.

* اجراهای صحنه‌ای

تالار وحدت تا پایان برگزاری جشنواره سی‌ونهم از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان اجرای نمایش «سرباز» به کارگردانی حسین پارسایی خواهد بود.

در مجموعه تئاتر شهر هم تالار اصلی در تمام روزهای برگزاری جشنواره از ساعت ۱۸ میزبان اجرای‌ نمایش «گرگاس‌ها یا روز بخیرآقای وزیر» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی خواهد بود.

«سگدو» به کارگردانی عباس غفاری امروز ساعت ۱۷ در تالار چارسو اجرا می‌شود. تالار سایه در ساعت ۱۵ میزبان اجرای نمایش «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیر دلفانی خواهد بود و «کمین ژاله» به کارگردانی حامد مکملی هم در ساعت ۱۷ در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

در تئاتر مولوی و در ساعت ۱۵ نمایش «پنهان خانه پنج‌ در» به کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر هم در ۲ سالن ناظرزاده و سمندریان میزبان آثار این دوره از جشنواره است. امروز در سالن ناظرزاده و در ساعت ۱۷ نمایش «آپ‌.آرت.مان» به کارگردانی امیرشاه‌علی روی صحنه می‌رود. ساعت ۱۹ هم نمایش «اتول سورون» به کارگردانی شهروز دل‌افکار در سالن سمندریان اجرا می شود.

* نمایش‌های خیابانی

امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه و در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌ها، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در محوطه مقابل تالار وحدت به ترتیب نمایش‌های «نبردبام»، «نگهبان آب»، «قلیان اویونی»، «انگشتری» و «ژنرال» اجرا می‌شود.

در محوطه آب‌نمای بازار بزرگ «ایران‌مال» هم در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۱۹ دو نمایش «نگهبان آب» و «قلیان اویونی» اجرا خواهد شد.

«ایوان انتظار» مترو میدان ولیعصر(عج) هم امروز در ساعت ۱۱ میزبان اجرای نمایش «ژنرال» و پس از آن در ساعت ۱۱:۳۰ میزبان نمایش «انگشتری» خواهد بود.

نمایش «ترور در اوین» به کارگردانی مجید امینی امروز در ۲ نوبت ۱۰ و ۱۴ در آمفی‌تئاتر زندان اوین اجرا می‌شود.

* دیگرگونه‌ها

نمایش «دموکراسی سفارشی» به کارگردانی میلاد جباری مولانا هم در بخش دیگرگونه‌ها امروز در ساعت ۱۸:۳۰ در باغ موزه قصر اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایش «میکرومکبث» به کارگردانی حسین دریس هم در بخش دیگرگونه‌ها امروز در ساعت ۱۸ در تئاتر محراب اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا ۱۵ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایش «آنتروپی» به کارگردانی زهرا رفیعی در این بخش از ساعت ۱۶ در فضای مجازی اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش «پانزده ثانیه» به کارگردانی پویان محمودی از امروز از ساعت ۱۷ در آدرس خیابان شهید باهنر،‌ نرسیده به میدان قدس،‌ بن بست نخعی پلاک یک اجرا می‌شود. این اجرا تا تاریخ ۱۷ بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش‌ «است» به کارگردانی جعفر حجازی از ساعت ۱۳ امروز از مبدأ خیابان خارک اجرای خود را آغاز می‌کند. این اجرا تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش‌«هوم» به کارگردانی سارا کریمیان اقبال امروز در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸ در آدرس کارگر شمالی، خیابان نصرت، نبش کوچه عباسی، پلاک ۷۴ اجرا می‌شود. این اجرا تا روز ۱۷ بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایش «تناسخ» به کارگردانی مهیار جوادی‌ها امروز ساعت ۱۵ به‌صورت گردشی اجرا خواهد داشت. این اجرا تا ۱۹ بهمن ادامه دارد.

* نمایش‌های رادیویی

امروز در بخش اجراهای رادیویی ۲ نمایش «مجلس سیاه دختر و سلطان» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا یعقوبی در ساعت ۱۶ و نمایش «فیش آباد» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی در ساعت ۱۸ در تماشاخانه استاد عباس جوانمرد اجرا خواهد شد.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۰ بهمن در حال برگزاری است. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید