پنج شنبه, 16 آذر 1396 03:30

نگاهی به نمایش در« انتظار آدولف» کاری از علیرضا کوشک جلالی / یک کمدی خوش ریتم ایرانیزه شده

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
نگاهی به نمایش در« انتظار آدولف» کاری از علیرضا کوشک جلالی / یک کمدی خوش ریتم ایرانیزه شده نگاهی به نمایش در« انتظار آدولف» کاری از علیرضا کوشک جلالی / یک کمدی خوش ریتم ایرانیزه شده


علی افشاری (سی و یک نما) – "در انتظار آدولف" نمایشی کمدی به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با بر گرفته از نمایشنامه ای از ماتیو دلاپرته و الکساندر دلاپاتلیر این شب ها ساعت 18:30 در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود که اشکان خطیبی ، آناهیتا درگاهی ، حسین امیدی ، آوا شریفی و رضا مولایی در آن به ایفای نقش می پردازند .

 

 

نمایش در انتظار آدولف درباره پنج دوست قدیمی فرانسوی و مرفه است که تصمیم دارند با گرفتن یک مهمانی، چند ساعتی را با هم خوش بگذرانند اما چالشی که بین دو نفر از آن ها (وینسنت و پیر) بر سر انتخاب نام فرزند وینسنت به وجود می آید اوضاع مهمانی را به شدت به هم میریزد .
در انتظار آدولف بر لبه ی یک طناب باریک راه می رود . طنابی که با اندکی لغزش روی آن ممکن است نمایش را به دره سخافت پرتاب کند و به اثری بی ارزش تبدیل شود اما خوش بختانه به هیچ وجه سخیف نمیشود و در پس هر خنده ای که از بیننده میگیرد انتقادی را منتقل میکند . انتقادی بر یک خانواده ی به ظاهر مدرن فرانسوی که نمونه آن بر مخاطب ایرانی هم صدق میکند . نمایشنامه به خوبی ایرانیزه شده به طوریکه استفاده از اصطلاحات رایج ایرانی در بعضی قسمت های نمایش برای مخاطب ایرانی غافل گیر کننده و تا حدودی شیرین است .
معمولا خطری که نمایش هایی با دکور ثابت را تهدید میکند خطر خسته شدن بیننده بعد از گذشت دقایقی از نمایش است که برای جلوگیری از این اتفاق ما نیازمند یک ریتم و تمپو مناسب برای نمایش هستیم . علیرضا کوشک جلالی کارگردان توانا و با تجربه تئاتر تا حد بسیار قابل قبولی از پس این کار برآمده و با انتخاب یک ریتم و تمپو مناسب و بازی های خوب و به اندازه از خستگی تماشاگر جلوگیری میکند .
اجرای نمایش در انتظار آدولف تا 24 آذر در تماشاخانه ایرانشهر ادامه خواهد داشت . دیدن آن را به شدت به شما پیشنهاد میکنیم حتی اگر مخاطب حرفه ای تئاتر نیستید و سالی یک نمایش میبینید .

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید