جمعه, 19 دی 1393 13:32

صدای عمر مختار هم خاموش شد / از پدرخوانده تا دایی جان ناپلئون

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
صدای عمر مختار هم خاموش شد / از پدرخوانده تا دایی جان ناپلئون صدای عمر مختار هم خاموش شد / از پدرخوانده تا دایی جان ناپلئون

سی و یک نما- احمد رسول‌زاده هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله و دوبلور فیلم‌های "محمد رسول الله (ص)" و "عمر مختار"، در سن 84 سالگی درگذشت.

این هنرمند که چند سالی بود از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، و به همین دلیل نتوانست به حضور مستمر و اثرگذارش در عرصه دوبلاژ ایران ادامه دهد، صبح جمعه ۱۹ دی ماه در بیمارستان ایرانمهر درگذشت.

زنده یاد احمد رسول‌زاده سال ۱۳۰۹ در تبریز متولد شد. او از سال۱۳۳۲ به طور حرفه‌ای به کار دوبله مشغول شد.

او نقش حمزه عموی پیامبر اسلام (ص) را در فیلم "محمد رسول الله (ص)" گفت و در فیلم سینمایی "عمرمختار" نیز به جای آنتونی کویین صحبت کرد.

این پیشکسوت دوبله به جای هنرپیشگانی مانند اورسن ولز در فیلم‌های "تابستان گرم و طولانی" و "مردی برای تمام فصول"، لایونل باریمور در "جدال درآفتاب"، رالف ریچاردسن  در دکتر ژیواگو صحبت کرده است.

از جمله فیلم‌های ایرانی که وی در آن گویندگی کرده است، می‌توان به "آخرین تک سوار"، "تصویر آخر"، "مادیان" و "رسول پسر ابوالقاسم" و به صدای دائی جان سرهنگ در سریال «دائی جان ناپلئون» با بازی محمدعلی کشاورز اشاره کرد.

این پیشکسوت دوبله، مدیریت دوبلاژ فیلم‌های مطرحی چون "پدرخوانده"، "بن هور"، "تابستان گرم و طولانی"، "جدال در آفتاب"، "وداع با اسلحه" و "فرار بزرگ" را برعهده داشت.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید