سه شنبه, 27 شهریور 1403 14:34

شهاب عسگری از کوچه اقاقیا تا بزرگداشت استاد فرامرز قریبیان

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شهاب عسگری از کوچه اقاقیا تا بزرگداشت استاد فرامرز قریبیان شهاب عسگری از کوچه اقاقیا تا بزرگداشت استاد فرامرز قریبیان سی و یک نما

سی و یک نما - خیلی قبل‌ها وقتی کارتون گالیور را می‌دیدیم از صدایی که روی این کارآکتر به فارسی حرف میزد لذت می‌بردیم. صدایی که آنقدر روی گالیورِ محبوبِ ما می‌نشست که انگار نه انگار صداپیشه‌ای دارد به جای او حرف میزند. همانقدر که این تصویرهای متحرک را جان‌دار می‌دیدیم.

بعدها در سریال کوچه اقاقیای رضا عطاران در دهه‌ی طلایی سریال‌های کمدی تلویزیون هم کارآکتر "فری چشم قشنگ" پسر بزرگ آقاجون (زنده‌یاد منوچهر نوذری) که ما را کمی هم به یاد مرحوم "سعید راد" می‌انداخت توجه‌مان را جلب کرد.

و هفته گذشته در بزرگداشت استاد "فرامرز قریبیان" چهره‌ای را دیدیم که برایمان آشنا بود اما انگار به خاطر نمی‌آوردیم. او "شهاب عسگری" بود. تکیده و لاغر که توانِ راه رفتن نداشت و با واکر در مراسم حاضر شده بود.

شهاب عسگری می‌گوید که نه سکته قلبی کرده و نه سکته مغزی. بلکه در آلمان جراحی داشته که منجر به عفونت و کیستی شده که بخشی از بدنش را فلج کرده است.

شهاب عسگری متولد سال ۱۳۲۴ است که در بیست سالگی در فیلم داغ ننگ به کارگردانی احمد شاملو بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال کوچه اقاقیا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای شهاب عسگری محسوب می‌شود تا همکاری با هنرمندانی همچون ایرج قادری، رضا بیک ایمانوردی را تجربه کرد.

شهاب عسگری در سال ۱۳۸۳ دوره‌ی پررنگی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و مهمترین آن  بازیگری در سریال کوچه اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران بود.

که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

عقاب‌ها،  ستاره‌های سربی،  آقای رئیس جمهور، دستهای آلوده،  عروسی مهتاب،  بازی‌های پنهان،  جنجال بزرگ،  تفنگ شکسته،  میرزا کوچک‌خان، پیراک، سردار جنگل،  سیم خاردار، تکیه بر باد،  کوسه جنوب، سرباز،  و در سه سریال تلویزیونی کوچه اقاقیا،  آتیه و عاطفه بازی کرده است.

و در زمینه صدا پیشه‌گی وی می‌توان به ماجراهای گالیور، یانگوم جواهری در قصر و اتوبوسی به نام هوس اشاره کرد.

با آرزوی سلامتی شهاب عسگری و توجه بیشتر مسئولان سینمایی به ایشان.

photo_2024-09-17_15-23-51.jpg

photo_2024-09-17_15-23-57.jpg

photo_2024-09-17_15-36-04.jpg

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید