دوشنبه, 19 آبان 1393 12:52

اسکار افتخاری با تقدیر از بزرگان هنر کار خود را آغاز کرد / میازاکی، اوهارا، کریر و بلافونته جایزه افتخاری گرفتند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
میازاکی، اوهارا، کریر و بلافونته جایزه افتخاری گرفتند میازاکی، اوهارا، کریر و بلافونته جایزه افتخاری گرفتند اسکار افتخاری با تقدیر از بزرگان هنر کار خود را آغاز کرد

سی و یک نما- دیروز اسکار افتخاری طی مراسمی باشکوه و با حضور بسیاری از بزرگان سینما به چهار تن از بزرگان عرصه هنر اهدا شد.

در حضور تعدادی از بزرگان سینما، پس از نمایش کلیپ کوتاهی از لحظات خاطره‌ساز زندگی هنری مائورین اوهارا، بازیگر چند تا از بزرگ‌ترین آثار جان فورد، لیام نیسن و سپس کلینت ایستوود به روی صحنه رفتند تا از جایگاه اوهارا تجلیل کنند. نیسن از اوهارا با عنوان «ملکه تکنی‌کالر» نام برد و گفت «او نه تنها به وسیله اجراهایش، که به خاطر موهای سرخ آتشین و چشم‌های زیبای سبز رنگش خاطرات زیادی برای ما به جا گذاشت.» ایستوود کهنه‌کار و بزرگ هم با نطقی طنزآمیز از جایگاه اوهارا تجلیل کرد و بارها باعث خنده حضار شد. اوهارای 94 ساله پس از دریافت اسکار افتخاری، در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته بود اعلام کرد: «بسیار مفتخرم که این حایزه را دریافت می‌کنم چرا که از سوی هم‌ردیف‌های خودم به من اهدا شده است... باور کنید، این حس ستایش دوطرفه است

پس از آن نوبت به جایزه افتخاری هایائو میازاکی رسید و چه کسی بهتر از جان لستر برای توصیف جایگاه او؟ لستر از میازاکی الهام گرفته و حالا این فرصت برای انیمیشن‌ساز بزرگ دیزنی و پیکسار فراهم شده بود که یک بار دیگر از منبع الهام و رفیق قدیمی‌اش تقدیر کند. لستر یادآوری کرد که جایزه اسکار افتخاری به این سادگی‌ها به انیماتورها نمی‌رسد و جایزه میازاکی یادآور جایگاه او در تاریخ انیمیشن‌سازی است: «نفر اول والت دیزنی بود، نفر دوم هایائو میازاکی است.» لستر همچنین در ادامه اشاره کرد که: «هر بار فیلمی از میازاکی می‌بینم، چیز جدیدی درباره حرفه فیلمسازی می‌آموزم.» لستر همچنین از میازاکی به عنوان «اورجینال‌ترین فیلمسازی که در طول تاریخ در رسانه ما فعالیت کرده» یاد کرد. پس از این سخنان و بعد از نمایش فیلمی کوتاه درباره زندگی حرفه‌ای او، میازاکی در میان تشویق شدید و ایستاده حضار به روی سن رفت و جایزه‌اش را دریافت کرد. میازاکی در سخنرانی‌اش گفت: «همسرم به من می‌گوید که مرد بسیار خوش‌اقبالی هستم.» میازاکی (که سخنانش توسط یک مترجم به گوش حضار می‌رسید) همچنین در ادامه اعلام کرد از این که امروز با مائورین اوهارا ملاقات کرده، احساس خوش‌بختی می‌کند.

1415615656105_58.jpg

نفر بعدی، ژان کلود کریر،‌ فیلمنامه‌نویس بزرگ فرانسوی و دارنده نشان لژیون د هونور، بزرگ‌ترین نشان افتخاری فرانسه، بود. فیلیپ کافمن کسی بود که برای تجلیل از ستایش کریر روی صحنه رفت و سپس کریر در میان تشویق پرشور حاضران جایزه‌اش را دریافت کرد. کریر در سخنرانی‌اش  از کارگردانانی که در طول 5 دهه فعالیتش با آنها همکاری کرده تجلیل کرد و گفت: «آنها همیشه حاضرند، حتی همین امروز. وقتی مشغول به کار هستم، صدای آنها را می‌شنوم.»

در نهایت نوبت به جایزه انسان‌دوستی جین هرشولت رسید که به هری بلافونته، خواننده، بازیگر و تهیه‌کننده سیاه‌پوست 87 ساله تعلق گرفت. کریس راک با حضور روی صحنه گفت: «من اینجا نیامده‌ام که از شما تقدیر کنم آقای بلافونته. اینجا آمده‌ام که از شما تشکر کنم.» سوزان ساراندون هم دیگر فردی بود که با حضور روی صحنه از بلافونته تقدیر کرد. پس از حضور بلافونته و تشویق حضار، سیدنی پواتیه بزرگ هم روی صحنه به او پیوست.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید