جمعه, 11 تیر 1400 18:10

بهترین سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در نیمه اول سال 2021

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)
بهترین سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در نیمه اول سال 2021 بهترین سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در نیمه اول سال 2021 سی و یک نما

سی و یک نما – آنچه تا کنون از بهترین سریال ها و نمایش های نیمه اول 2021 مشهود است، چالشی بودن این سریال ها در قالب و محتوا است.

 دو مینی سریال «میر از ایست تاون» و «تحقیقات» هر دو از شبکه اچ‌بی‌او با رویکردی پلیسی سعی دارند غم و اندوه انسانی را به نمایش بگذارند. برنامه شبانه تلویزیونی «زیو» در شوتایم با چالش مفاهیم در قالب طنز و کمدی، خنده های مخاطبانش را عمق می دهد.

سریال های «نقطه کور» در استارز و «راه‌آهن زیرزمینی» در شبکه آمازون پرایم ویدیو سعی دارند با درهم آمیختگی واقعیت و خیال داستان خود را روایت کنند.

Blindspotting.jpg

نقطه کور (Blindspotting) شبکه استارز

نقطه کور عنوان مجموعه کمدی- جنایی است که در ادامه فیلمی به همین نام که دو سال پیش به روی پرده سینماها رفت ساخته شده است. شبکه استارز تابستان 2020 خبر از سفارش ساخت این اسپین آف داد. فیلم برداری فصل نخست این مجموعه به اتمام رسیده و پخش آن در هشت قسمت از سیزدهم ژوئن 2021 (بیست و چهارم خرداد 1400) آغاز شده است.

داستان سریال از شش ماه بعد از حوادث فیلم آغاز می شود .جایی که "مایلز" که در تلاش برای فراهم کردن زندگی متوسطی برای خود است، دستگیر و روانه زندان شده است. این اتفاق شرایط آشفته و دشواری را برای دوست دخترش "اشلی" به وجود می آورد. چرا که "اشلی"مجبور می شود به همراه پسر خردسالش به منزل خانواده "مایلز" نقل مکان کرده و با مادر و خواهر نیمه تنی او زندگی کند.

Framing-Britney-Spears-1.jpg

لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز (Framing Britney Spears) شبکه‌ هولو

به دنبال بازنشر مصاحبه "دیوید لترمن" و "لینزی لوهان" در سال ۲۰۱۳ در شبکه‌های اجتماعی توییتر و تیک‌تاک، مجری کهنه‌کار تاک-شو‌های آمریکایی به رفتار‌های "ضدزنانه" متهم شد. لترمن در بخشی از این مصاحبه از لوهان که برای معرفی فیلم جدیدش به شوی او آمده بود می‌پرسد: "آیا نباید الان در مرکز بازپروری باشی؟ "

با وجود بی‌میلی لوهان به پاسخ به پرسش‌های ابتدایی، لترمن همچنان پیش‌روی می‌کند و می‌پرسد آیا اگر پول کافی دارد به دلیل مصرف مشروبات الکلی به بازپروری می‌رود یا نه. بازیگر جواب می‌دهد: "نباید با این مسائل شوخی کنید، بی‌نزاکتی است. حق نداری این کار را بکنی، حالا من این برنامه را هدایت می‌کنم. "

یکی از کاربران توییتر این ویدیو را بازنشر کرده و تماشای آن را "وحشتناک" خوانده است. دیگر کاربران رفتار لترمن را "ضدزنانه" و متداول ساختن "ننگ اعتیاد و بازپروری" توصیف کرده‌اند، در حالی که کاربران دیگری رفتار مجری را "گستاخانه" و "غیرحرفه‌ای" دانسته‌اند.

حمایت از لوهان در شبکه‌های اجتماعی در حالی شکل گرفته که ویدیوی یکی از مونولوگ‌های سال‌های گذشته "کرگ فرگوسن" مجری دیگر شو‌های شبانه در حمایت از "بریتنی اسپیرز" در مقابل شوخی‌های زننده علیه او و زندگی خصوصی‌اش هفته‌ی گذشته پربیننده شد.

مستند "لکه‌دار کردن بریتنی اسپیرز" آغازگر حمایت از اسپیرز و لوهان بوده است. این مستند نگاهی می‌اندازد به رفتار رسانه‌ها به اسپیرز به عنوان یک زن در حالت کلی.

girls5eva-group-hug.jpg

گرلزفایواوا (Girls5eva) شبکه پیکاک

گرلزفایواوا مجموعه‌ای تلویزیونی آمریکایی کمدی-موزیکال ساختهٔ مردیث اسکاردینو است که پخش آن از ۶ مهٔ ۲۰۲۱ در پیکاک آغاز شد.

یک گروه موسیقی دختران که در اواخر دههٔ ۱۹۹۰ میلادی فقط به خاطر یک تک‌آهنگ مشهور شده بودند، زمانی که رپری در آهنگش از سمپل ترانهٔ آنها استفاده می‌کند؛ شانسی دوباره برای شهرت و موفّقیت به دست می‌آورند.

Hacks.jpg

هکس (Hacks) شبکه اچ‌بی‌او مکس

سریال هکس در ژانر کمدی درام ساخته لوسیا آنیلو، پل د. داونز و جن استاتسکی است. قسمت اول این سریال در ماه می 2021 از اچ‌بی‌او مکس پخش شده است.

داستان این سریال درباره دبرا ونس کمدین اقسانه ای در لاس وگاس است. او برای اینکه مخاطبان جوانتر را به سمت خود جذب کند. یک دستیار 25 ساله جوان به نام ایوا را استخدام می کند.

روابطی میان دبورا ونس، کمدینی افسانه‌ای در لاس وگاس و یک جوان ۲۵ ساله‌ی مطرود شده، شکل می‌گیرد، دبورا قصد دارد که این جوان را راهنمایی کند و از وجود مواردی آگاهش سازد.

High on the Hog.jpg

بهترین قسمت گوشت (High on the Hog) شبکه نتفلیکس

بهترین قسمت گوشت: چگونه آشپزی آمریکایی آفریقایی‌ها، آمریکا را متحول کرد (High on the Hog: How African American Cuisine Transformed America) ساخته جدید نتفلیکس – مستند جدید این شبکه درباره غذا و آشپزی سیاه‌پوستان آمریکا است.

رژیم های غذایی در طول سالهای اخیر دستخوش تغییرات تکتونیکی شده اند. زمانه ای که مردان سفیدپوست بر آشپزخانه ها حاکم شدند، حتی بازیگران سریال رقابتی "بهترین سرآشپز" هم نتوانسته از این تله سالم بماند. حالا سریال جاه طلبانه «بهترین قسمت گوشت» سعی دارد از این تله خارج شود. این سریال از کتاب برجسته دکتر جسیکا هریس استفاده می کند تا نشان دهد که طعم و مزه غذاهای آمریکایی از آفریقا و سیاه پوستان برده تاثیر گرفته است. این سریال مطالب جالب و شگفتی سازی را درباره غذاهای آمریکایی روایت می کند که تجربه ای فراموش نشدنی است.

the-investigation.jpg

تحقیقات (The Investigation) شبکه اچ‌بی‌او

مینی‌سریال «تحقیقاتت» نسخه‌ی نمایشی یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی چندین سال اخیر است. شبکه‌ی اچ‌بی‌او امتیاز پخش مینی‌سریال «تحقیقات» در مورد قتل «کیم وال» ژورنالیست در سال ۲۰۱۷ را خریداری کرد. این مینی‌سریال تحقیقات پیچیده در مورد قتل وال که در سال ۲۰۱۷ برای مصاحبه با «پیتر مدسن» سوار یک زیردریایی شده بود را روایت می‌کند. روز بعد تکه‌های جسد وال در اطراف زیردریایی غرق شده پیدا شد. مدسن در سال ۲۰۱۸ به جرم ارتکاب قتل به حبس ابد محکوم شد.

Mare-of-Easttown-Episode-7-Kate-Winslet.jpg

میر از ایست تاون (Mare of Easttown) شبکه اچ‌بی‌او

مینی سریال جنایی «میر از ایست تاون» در هفت قسمت محصول جدید اچ‌بی‌او، اثر برد اینگلزبی به کارگردانی کریس زوبل و با نقش‌آفرینی کیت وینسلت، جولین نیکلسون، گای پیرس، اِوَن پترز، جین اسمارت است.

در درام اچ بی او «میر از ایست تاون» که روز یکشنبه به پایان رسید - وینسلت به خاطر بازی در نقش یک کاراگاه که جلوه های شخصیتی خاصی دارد ستایش شده است.

قسمت اول سریال «میر از ایست تاون» با نام «شاهین بانو» امتیاز ۸.۱ را از سایت imdb گرفت و منتقدان هم در سایت متاکریتیک به آن امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را داده‌اند که شروعی خوب برای این سریال محسوب می‌شود.

کاراگاهی در پنسیلوانیا در حال بازجویی و حل و فصل یک پرونده قتل میباشد و در این حین تلاش میکند جلوی فروپاشی زندگی شخصی اش را نیز بگیرد.

Top-Chef-Finale.jpg

بهترین سرآشپز (Top Chef) شبکه براوو

بهترین سرآشپز یک مجموعه تلویزیونی مسابقه ای آمریکایی است که برای اولین بار در ۸ مارس ۲۰۰۶ در براوو پخش شد.
در این نمایش سرآشپزها در برابر یکدیگر در چالش های آشپزی رقابت می‌کنند و توسط گروهی از بهترین کارشناسان غذا و مشروب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، و در پایان هر قسمت یکی از سرآشپزها حذف می‌شود.

در این برنامه تام کولیچیو, پادما لاکشمی, گیل سیمونز که به ترتیب سرآشپز مشهور، بازیگر، نویسنده حوزه غذا هستند مخاطبان و سرآشپزان را همراهی می کنند.

Thuso-Mbedu-Underground-Railroad.jpg

«راه‌آهن زیرزمینی» (The Underground Railroad) شبکه آمازون پرایم ویدیو

مجموعه‌ای کوتاه است که بری جنکینز بر اساس رمانی به همین نام از کالسن وایتهِد، خلق و کارگردانی کرده و از ۲۴ اردیبهشت در «آمازون پرایم ویدیو» عرضه شده است.

جنکینز که اولین بار سال ۲۰۰٨ با نخستین فیلمش «داروی مالیخولیا» تحسین شد، با دو فیلم بعدی‌اش و به‌خصوص «مهتاب» (برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین فیلم) در فصل جوایز یکی از بهترین‌ها بود. «راه‌آهن زیرزمینی» اولین سریال جنکینز است که امتیاز میانگین فوق‌العاده ۹۲ از صد را از ۳۵ منتقد در «متاکریتیک» گرفته است.

زنی جوان به نام کورا در حین تلاشش برای رهایی از بردگی در مناطق جنوبی، چیزی خارق العاده را کشف میکند.

ziwe-renewed.jpg

زیو (Ziwe) شبکه شوتایم

Ziwe شامل مصاحبه ها، کنش های موسیقی، ستارگان مهمان، اسکیت و موارد دیگر است. کمدین مشهور اینستاگرام (و نویسنده و صداپیشه پیشکسوت تلویزیون) ذهن بینندگان خود را به چالش می کشد و دنیای شیرین ذهنی ساخته شده آنها را خراب می کند. او در برنامه هایش مفاهیم قبول شده توسط همه را به چالش تبدیل می کند و آنها را زیر سوال می برد. مثلا مفاهیمی چون زیبایی و زیبایی نژادی را با شوخی ها و طنزهای جالب بیان می کند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید