یکشنبه, 23 شهریور 1393 12:40

جایزه اصلی جشنواره فیلم دوویل به "ضربه شلاق" رسید

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ضربه شلاق ضربه شلاق ضربه شلاق

سی و یک نما- فیلم‌های ˝ضربه شلاق˝ و ˝دروغ خوب˝ جوایز اصلی چهلمین دوره جشنواره فیلم دوویل در فرانسه را دریافت کردند.

به گزارش سی و یک نما به نقل از هالیوود ریپورتر، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره فیلم دوویل که به فیلم‌های آمریکایی اختصاص دارد، شنبه شب برگزار شد و داوران جشنواره شامل پی‌یر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن و فیلمسازان افسانه‌ای سینمای فرانسه کوستا-گاوراس، کلود للوش، آندره تشینه و ژان-پی‌یر ژونه، جایزه بزرگ جشنواره را به "ضربه شلاق" (Whiplash) به کارگردانی دامین شازل اعطاء کردند.

این فیلم در جشنواره دوویل با استقبال فراوان روبرو شد و جایزه فیلم منتخب تماشاگران را نیز از آن خود کرد.

"ضربه شلاق" اولین بار ژانویه پیش در سی‌امین جشنواره فیلم ساندنس روی پرده رفت و در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی، جایزه بزرگ هیئت داوران همین‌طور جایزه تماشاگران این بخش را از آن خود کرد. شازل دو سال پیش نیز با فیلمی کوتاه به همین نام برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ساندنس شده بود.

"ضربه شلاق" درباره یک درامر نوجوان (با بازی مایلز تلر) و معلم موسیقی او (با بازی جی. کی. سیمونز) است. این فیلم به تازگی در جشنواره فیلم تورنتو نیز نمایش داده شد.

دامین شازل کارگردان فیلم گفت دریافت جایزه از یک هیئت داوری که اعضای آن را برندگان جوایز اسکار، سزار و نخل طلا تشکیل می‌دهند، برای او یک افتخار است.

شرکت سونی کلسیکس حق پخش فیلم "ضربه شلاق" در در آمریکای شمالی را در اختیار دارد.

در همین حال، درام "درام خوب" با بازی ریس ویترسپون به نقش زنی که به چهار پناهجوی جوان سودانی کمک می‌کند، جایزه دوم هیئت داوران جشنواره فیلم دوویل را گرفت. این فیلم را مارگارت نیگل کارگردانی کرده است.

جایزه 40 سالگی جشنواره به "کارهایی که مردم می‌کنند" ساخته فیلیپ فالاردو با بازی جیسن آیزاکس و وس بنتلی اعطاء شد و جایزه منتقدان به فیلم ترسناک "It Follows" به کارگردانی دیوید رابرت میچل رسید.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید