پنج شنبه, 17 بهمن 1398 17:02

کرک داگلاس اسطوره ی سینمای کلاسیک درگذشت/ آخرین باز مانده از نسل طلایی هالیوود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کرک داگلاس اسطوره ی سینمای کلاسیک درگذشت/ آخرین باز مانده از نسل طلایی هالیوود کرک داگلاس اسطوره ی سینمای کلاسیک درگذشت/ آخرین باز مانده از نسل طلایی هالیوود

سی و یک نما -با آن چانه ی خوش فرم و فرورفته، چهره اش با دیگران متفاوت بود. تا جایی که او را با این نشانه به هم معرفی می کردند. بازیگری که بیش از یک قرن زندگی کرد و در شخصیت های ماندگاری، ماندگار شد. از ونگوگ تا اسپارتاکوس.

حضور داگلاس در سینما تا سال ۱۹۴۹ با چهار فیلم دیگر همراه بود که مهم‌ترین فیلم این دوره تنهایی قدم می‌زنم در کنار برت لنکستر بود. در سال ۴۹ برای داگلاس در دو فیلم نامه‌ای به سه همسر (جوزف ال منکیه ویچ) و قهرمان (مارک رابسون) ایفای نقش کرد.

نامزدی نقش اول اسکار برای فیلم «قهرمان» همهٔ توجه ها را به سوی کرک داگلاس معطوف کرد
سال ۱۹۵۳ داگلاس سی و هفت ساله برای دومین بار بار با مینه لی همکاری کرد و حاصل این همکاری فیلم درخت سه عشق بود که موفقیت فیلم قبلی را تکرار نکرد دو فیلم تردست (ادوارد دیمیتریک) و کار عشق (آناتول لیتواک) دیگر کارهای داگلاس در این سال بودند.
سال ۱۹۵۷ حضور داگلاس در دو فیلم خاطره انگیز جدال در اوکی کرال (در کنار برت لنکستر) و راه‌های افتخار (استنلی کوبریک) به نقش کلنل داکس همهٔ نگاها را به سوی وی جلب کرد. موفقیت‌های پی در پی داگلاس باعث شده بود که دستمزد این ستاره سینما از ۲۵ هزار دلار برای فیلم از درون گذشته به ۳۵۰ هزار دلار برای فیلم راه‌های افتخار برسد.
کرک داگلاس در سال ۱۹۹۵ برای ۵۰ سال حضور در سینما مفتخر به جایزه با اعتبار اسکار گردید. همچنین در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ به ترتیب جوایز یک عمر دستاورد هنری و مدال ملی هنر را دریافت نمود

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید