پنج شنبه, 09 بهمن 1399 00:44

مهرداد میناوند درگذشت/ یکی از آن تیم ملی افسانه‌ای

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مهرداد میناوند درگذشت مهرداد میناوند درگذشت

می خوام برم دماوند / خوش اومده میناوند

مهرداد میناوند یکی از ۲۲ بازیکن تکرار نشدنی تیم ملی "آن سال ها" امشب درگذشت. میناوندی که زندگی پر فراز و نشیبی داشت و سرنوشت با او هم، کم بازی نکرده بود. میناوند دوست داشتنی که هنوز هم بلد بود برای زندگی "کری" بخواند. هنوز کودک درونش می توانست رفقا را به نشاط بیاورد و هنوز و همین امشب "در سر شوری داشت" اما... 

خاطره ها آزارم می دهد. اتوبوسی که بچه های تیم ملی را به ورزشگاه می آورد و میناوندی که آواز می خواند. بچه هایی که دست می زدند بی تکلف.

و ...طرفدارهایی می خواندند: " می خوایم بریم دماوند/ خوش اومده میناوند

مهرداد جان! تو حتی فوتبال دستی هم خوب بازی می کردی، یادمه. تو مبارزه را بلد بودی. دویدن را، اما این لعنتی حریف نامردی بود 

دویدن بس است که دیگر رسیدی

آرام بخواب رفیق

هما گویا / سی و یک نما

 مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران شامگاه چهارشنبه ۸ بهمن ماه به دلیل ابتلاء به کرونا در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

امیرحسین لطفی، پزشک معالج وی، در مورد دلیل مرگ وی با وجود امیدواری‌هایی که برای بازگشت به زندگی داده شده بود گفت: وضعیت میناوند تا ساعت ۶ بعد از ظهر امروز خوب بود و سطح اکسیژن او ۹٠ درصد بود اما به طور ناگهانی شرایط بدن او تغییر کرد و ضربان قلب او افزایش یافت و سطح خون او پایین آمد و میناوند به دلیل آمبلی ریه فوت کرد.

میناوند متولد سال ۱۳۵۴ بود و طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد. این مدافع چپ فوتبال ایران سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد و در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند. او در ادامه به اشتورم گراتس اتریش ترانسفر شد و طی ۳ سال ۶۷ بازی هم برای این تیم انجام داد.

میناوند در ادامه برای شارلوای بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال ۱۳۸۲ به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را برتن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشید و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال ۱۳۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد.

میناوند در عرصه مربیگری چندان فعالیتی نداشت و تنها دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت.

در سال‌های اخیر مهرداد میناوند با ورود به عرصه اجرا، با کارگزار باشگاه پرسپولیس همکاری و برنامه‌های پرسپولیس را اجرا می‌کرد.

 

وزیر ورزش و جوانان با انتشار پیامی درگذشت بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت مسعود سلطانی‌فر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

‌درگذشت پیشکسوت ارزنده فوتبال کشور شوک بزرگی برای جامعه ورزش بود. این ورزشکار عزیز در همان سنین جوانی و در ۲۰ سالگی ستاره فوتبال ایران شد و خیلی زود به عنوان یکی از سفرای فوتبال ایران به اروپا رفت و با درخشش خود غرور و افتخار را به فوتبال کشورمان هدیه داد. حضور او در تیم ملی و تلاشش برای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران قابی است که برای همیشه در تاریخ ورزش کشور ثبت می‌ماند.

اینجانب فوت مهرداد میناوند را به خانواده آن مرحوم، جامعه ورزش و باشگاه پرسپولیس تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای میناوند عزیز آرزوی رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان طلب صبر و اجر دارم.

 

باشگاه پرسپولیس و اعضای هیات مدیره این باشگاه با انتشار پیام هایی درگذشت مهرداد میناوند را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت باشگاه پرسپولیس آمده است: مهرداد میناوند، پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس، پس از روزها مبارزه سخت و جانکاه با ویروس هولناک کرونا و با وجود همه تلاش‌های کادر درمان، جان به جان آفرین تسلیم کرد و جامعه ورزش، فوتبال و خانواده بزرگ پرسپولیس را در سوگ خود عزادار کرد

باشگاه ورزشی فرهنگی پرسپولیس با ابراز اندوه و تاسف بسیار این ضایعه و فقدان دردناک را به خانواده و همسر محترم این پیشکسوت، خانواده بزرگ پرسپولیس، جامعه ورزش و اهالی فوتبال را تسلیت می‌گوید. برای زنده‌یاد میناوند عزیز از درگاه ایزد منان، آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر، سلامتی و دوام آرزو می‌کنیم.

مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس فقدان درگذشت میناوند را تسلیت گفتند. در این پیام آمده است:

درگذشت مهرداد میناوند چنان جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست. ضایعه از دست دادن مهرداد میناوند برای فوتبال ایران اسفناک و حزن‌انگیز است؛ شخصیتی که هرگز نتوانست عشق به فوتبال، پرسپولیس و تیم ملی را پنهان کند و همواره در کنار سرخ‌ترین تیم ایران بود

میناوند از جمع پرسپولیسی‌ها پر کشید ولی خاطرات او تا همیشه در قلب و ذهن طرفدارانش مانا است. مدیریت باشگاه پرسپولیس به خانواده پیشکسوت محبوب این باشگاه که در چند روز گذشته لحظات سختی را پشت سر گذاشتند، تسلیت می‌گوید. همه اهالی فوتبال کشورمان در این غم بزرگ، کنار خانواده میناوند هستند تا تسلی خاطرشان باشند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید