یکشنبه, 04 تیر 1402 15:06

به بهانه بی‌اعتنایی به هنرِ طراحی لباس در سینمای ایران / غذاها و آدم‌ها

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
به بهانه بی‌اعتنایی به هنرِ طراحی لباس در سینمای ایران / غذاها و آدم‌ها به بهانه بی‌اعتنایی به هنرِ طراحی لباس در سینمای ایران / غذاها و آدم‌ها

سی و یک نما - اینکه صرفا فکر کنیم در دهه پنجاه، کت‌ها تنگ بوده، یقه‌ها تیز، عینک‌ها بزرگ و کائوچویی و پاچه شلوارها گشاد معنای طراحی لباس نیست. نه اپل‌های بزرگ نشانه دهه هفتاد است و نه پوشِت جیب آقایان نمایانگر دهه‌های اخیر.

طراحی لباس در سینما همانطور که اساتید این فن بهتر واقفند و این روزها تاسف می‌خورند یقینا یک علم است که طراحی شخصیت را نیز شامل می‌شود. دو نفر در یک دوره لباس می‌پوشند اما هر یک با سلیقه خاص خود که در سینما باید در معرفی شخصیت فرد هم کارگشا باشد.

اتفاقی که در دهه اخیر افتاد و خیاط و طراح لباس تجاری با کسی که علم و فن طراحی لباس هنری در صحنه و تصویر را بلد است در کنار آرایشگران موسسه‌های زیبایی که ناگهان "گریمور" و به قول خودشان "میکاپ آرتیست" شدند زنگ خطری است که "هنر طراحی چهره و لباس در سینما" را تهدید می‌کند.

در ادامه نگاه به حرکت خلاقانه‌ی یک کاریکاتوریست می‌تواند این چند جمله را به تصویر بکشد: " اگر غذاها، آدم بودند".

در ادامه ببینید:

0d5803ab-e86d-4015-b7a3-1eba02b94043.jpg

4a64a49a-69cb-4dcb-8632-cc1ea42c21b8.jpg

63c0c7d1-e236-4933-afbf-2463a2c2278f.jpg

7131cdfd-c26c-4a05-ae16-e9f37589adfd.jpg

 

55fd9752-04cf-4938-89ad-b97854c4a5de.jpg

e2e41ea6-66b4-4caf-8c02-b61c219ea7cc.jpg

4b680663-debd-4d83-9e81-6cde004b3cf3.jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید