شیما پورسهم الدین از پذیرفته شدن فیلم کوتاه "غرب، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی" در بخش تجربی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، خبر داد و گفت: این اثر حدیثی شاعرانه از یاد آوری خاطراتی که در اعماق ما از سالها وجود دارد و زمانی بیرون میآید که ما از آن نقطه که این خاطره را در آنجا تجربه کردیم عبور میکنیم و شاید از آن لحظه آدمهای زیادی در اطراف ما وجود داشته باشند اما این خاطره را باید در خفا و سکوت مرور کرد. این فیلم روایتگر حکایت دو زوج سوار بر ماشین در جادهای منتهی به دریا در زمان غروب است؛ جایی که هر کدام خاطراتی برایشان زنده میشود.
پورسهم الدین فیلم را دارای فضای تجربی و شعرگونهای معرفی کرد و افزود: به طوری که میشود پنداشت این کار تلفیق شعر و سینما باشد که حتی اسم این فیلم از شعری برداشته شده است.
این بانوی فیلمساز گفت: "غرب، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی" برای هر چه که درد است باز تسکینی است و بر ایده استوار است و بر خلاف فیلم مستند که در آن روایت حرف اول را میزند در این فیلم، پرداخت اهمیت دارد. اما در سینمایی کوتاه امروز، ایدههای که ساخته میشود در واقعه ایدههای فیلم بلند محسوب بوده که به زور در قالب فیلم کوتاه جا گرفته و یا یک سکانس از فیلم بلند است.
وی ابراز داشت: به نظر من هیچ دانشگاه آکادمیکی نمیتواند هنرمند تحویل جامعه بدهد و خلق هنر نیاز به سالها تجربه، پشت کار، ممارست و سالها مطالعه شخصی و ذهنی و سالها دیدن آثار هنری به جا مانده دارد؛ ولی امروزدر دانشگاهها فقط یک فضای کاذب حاکم شده که هیچ ارتباطی با فضای هنر ندارد.
پورسهم الدین با اشاره به اینکه کاش در استان فارس بیشتر فکر سینما میبودند تا بازیگران و کارگردانها و دیگر عوامل فیلم در این شهر به ادامه حیات هنری خود دلخوش باشند، تاکید کرد: شاید در ابتدا بعضی سعی در اعمال دیدگاه خود به فیلمسازان و هنرمند داشته باشند و یکی از نشانههای آنها محدود کردن جشنوارهها و بودجهها به موضوعات خاص است، اما هنر و هنرمند واقعی باید طوری راه خود را ادامه دهد که جامعه بتواند برای پذیرفتن ایدههای آنها به راحتی همراه شود.
نویسنده فیلم کوتاه "غرب،مرگ،شکستن،سکوت،تنهایی" را مسعود احمدی، کارگردان شیما پورسهم الدین، بازیگران کریم آبادی، سیامک کمالی، هدیه والا، آزاده میگلی، امیر علی کریمی، مرجان قاسمی، شیما پورسهم الدین و با حضور مسعود احمدی برعهده داشتند و تصویربرداری را هاشم بیطرف نوبندگانی با صداگذاری علی علویان، تدوین شیما پورسهم الدین، صدابردار ی جواد گرانمایه خلاری و با منشی صحنگی بهناز زارع ساخته شده است.
لوکیشن تصویربرداری در بوشهر بوده و تیم بازیگری تلفیقی از بازیگران شیراز و بوشهر است که آزاده میگلی و کریم آبادی از بازیگران تئاتر بوشهر در آن نقش داشته و مدت تصویر برداری این فیلم نیز حدود ٢ هفته به طول انجامیده است. این فیلم در یازدهمین جشنواره کل گراش نیز به عنوان بهترین فیلم تجربی شناخته شد که تدوین به عهده خود کارگردان (شیما پورسهم الدین) بود و جایزه به همراه تندیس بهترین تدوین این جشواره را از آن خود کرد.