داستان نیمه شب، قصه ی "زیبا" (رویا نونهالی) ست با گذشته ای که بار سنگین یک راز روی دوشش سنگینی می کند. زیبا به راستی زیباست. یک زن میانسال که می تواند توجه هر مردی را جلب کند.چه مرد صاحب کار (آتیلا پسیانی) با عشق فروخورده اش از سالیان دورو چه جوان خواننده مصروع و در خودفرورفته (حامد بهداد)که تشنه ی محبتی از زنی چون زیباست.
چقدر این زن، با زنی که در فیلم "ماهی ها عاشق می شوند" فرق دارد و چقدر شخصیتش تعریف نشده است.
آیا واقعا زیبای نیمه شب تینا پاکروان هم عاشق پسرجوان شده یا عاشق یک یار جوان تا باور کند هنوز هم خواهان دارد و می تواند دلبری کند، سوالی است که در این فیلم بارها با مرور سکانسی که او با جسد دلداده اش مواجه می شود از ذهنم می گذرد که این نه به فیلمنامه ی طلا معتضدی بلکه به ضعف کارگردانی تینا پاکروان در نقطه ی اوج فیلم بر می گردد. اتفاقی که بدون چفت و بست می افتد.
زیبا از اینجا به بعد و در فصل پایانی و پرشتاب فیلم تنها به مادری می ماند که پسرش در یک نزاع خیابانی جوانی ناشناس را کشته باشد تا اینکه زنی در آن واحد هم عشق زندگی اش را از دست داده و هم آینده جگرگوشه اش را در خطر میبیند.
انتخاب حامد بهداد برای این نقش انتخابی هوشمندانه است که اگر درست در می آمد نقطه ی عطفی در کارنامه بازیگری او میشد. بازیگر سرکش سینما در قالب شخصیتی سرخورده ، آرام ، بیمارو درون گرا.
اما این شخصیت در نیامده چون کارگردان وی را در ارائه این نقش بلاتکلیف گذاشته است.
تعریف منطقی کارآکتری که نقش او را حامد بهداد بازی می کند ، اوج عواطفش در آوازخواندن باید ظهور کند. خواندن باید نقطه ی عطف فریاد درونی او باشد و نه اینکه مثل مجسمه ی بی احساس روی صندلی با نگاهی هاج و واج صدای گرمی داشته باشد. این نشان می دهد که کارگردان و بازیگر هیچ کمکی به هم در خلق این لحظات نداشته اند.
اما فیلم نیمه شب اتفاق افتاد فیلم تر و تمیزی است و اصولا تینا پاکروان فیلمساز سانتی مانتالی است که از نظر بصری هیچ شلختگی در کارهایش ندارد الی در بیان قصه و خرده قصه ها که در هم وول می خورند.
در این فیلم می توان یکی از بهترین بازی های "ستاره اسکندری" را دید که نمی دانم چرا خیلی به نگاه منتقدان نیامده است و البته بازی رابعه اسکوئی که اگر همیشه چنین نقش های درستی به وی پیشنهاد داده میشد لابد سر از "جم تی وی" در نمی آورد.
شاید کنار هم قرار دادن فیلم شام آخر فریدون جیرانی و نیمه شب اتفاق افتاد تینا پاکروان بتواند نشان دهد که یک فیلم محکم و قدرتمند دردرام؛ روایت قصه، ریتم، تعلیق ، کشمکش و همراه کردن مخاطب با فیلمی که شاید بداند چه می خواهد بگوید اما نمی داند چطور باید بگوید چه فرق هائی دارد.