به گزارش سی و یک نما به نقل از هالیوود ریپورتر، دبورا یانگ، منتقد این سایت سینمایی، با معرفی فیلم " امروز" و مروری کوتاهی بر کارنامه رضا میرکریمی، تلاش این فیلمساز را برای نشان دادن مهر و عطوفت بیپیرایه یک راننده تاکسی به یک زن بیپناه جوان را ستود.
یانگ با اشاره به اصغر فرهادی، آخرین نماینده شناخته شده ایران در اسکار، با مقایسه سادهای بین فرهادی و میرکریمی، تفاوتهای شیوه فیلمسازی این دو کارگردان را بررسی کرده است. از نظر او میرکریمی با واقع گرایی خلاصه گو و ظریف به روایت داستان خود می پردازد و با این شیوه طرح داستانی اش را که حتی ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، رازهای درونش را نه به تمامی که به مرور پیش بردن اتفاقات داستان بازگو میکند.
در این موضع دبورا یانگ برای توضیح نظرش درباره فیلم میرکریمی مجبور شده تا میزان اهمیت موقعیت مادر در حال زایمان داستان میرکریمی را با برشمردن تفاوتهای فرهنگی خاص ایران و غرب تبیین کند؛ چیزی که شاید در نظر مخاطب غربی چندان ناآشنا نباشد و به همین خاطر ممکن است ارزش حرکت راننده تاکسی فیلم را آنقدرها برایشان محسوس و قابل درک نباشد. او سپس با ارجاع به فیلمهای قبلی میرکریمی و نشانه رفتن درونمایههای این چنینی در این فیلمها، این واقعیت را در کنار سادگی و کمخرج بودن فیلمهای او گذاسته و از این زاویه دید سینمای او را وامدار نئورئالیسم ایتالیا دانسته است.
یانگ در ادامه به تحسین بازی پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی را تحسین کرده و بازی شان را در فیلم میرکریمی ظریف و شایان توجه دانسته است؛ لبخندهای ظریف پرویز پرستویی که: "هرازگاهی چیزی از درون این شخصیت کمگو و سخت را به بیرون نشت میدهند" از نظر منتقد هالیوود ریپورتر اصلا پنهان نمانده است. در دیگر سو هیاهو و فغان گلستانی تازهکار آنچنان به چشم یانگ جالب آمده که او را شبیه "یکی از شخصیتهایی که از رمانهای دیکنز بیرون پریدهاند" دیده و از همین منظر، چنین نتیجه گرفته که تکگویی بلند او در راه اتاق عمل میتوانست پایانبندی بهتری برای این فیلم؛ دستکم برای مخاطب غربی باشد.