یکشنبه, 07 دی 1393 13:20

بهروز غریب پور با اپرای عروسکی "سعدی" در جشنواره فجر / محمد معتمدی در نقش سعدی می خواند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بهروز غریب پور با اپرای عروسکی "سعدی" در جشنواره فجر / محمد معتمدی در نقش سعدی می خواند بهروز غریب پور با اپرای عروسکی "سعدی" در جشنواره فجر / محمد معتمدی در نقش سعدی می خواند

سی و یک نما- محمد معتمدی خواننده آواز ایرانی که پیش‌تر در دو اپرای عروسکی ˝مولوی˝ و ˝حافظ˝ با بهروز غریب‌پور همکاری کرده است؛ از پایان یافتن ضبط موسیقی ˝اپرای سعدی˝ خبر داد.

به گزارش سی و یک نما به نقل از روابط عمومی آلبوم "اپرای سعدی"، ضبط موسیقی آلبوم "اپرای سعدی" در طول 3 ماه گذشته انجام گرفته و معتمدی در 1 ماه اخیر بخش‌های مرتبط با سعدی را خوانده‌ است. ضبط قطعات آوازی معتمدی روز گذشته به پایان رسید. موسیقی این اثر که تا دو هفته آینده میکس نهایی و تنظیم خود را پشت سر خواهد گذاشت؛ از ساخته‌های "امیر بهزاد" است.

محمد معتمدی درباره شیوه آوازی خویش در این اثر می‌گوید: خواندن نقش سعدی برایم تنها یک اجرای صرفا" آوازی نبود و سعی کرده‌ام که در هر اپیزود، بر مبنای حالات عرفانی سعدی آواز بخوانم و در واقع تلاش کرده‌ام تا اندیشه های سعدی را بازی کنم.

وی درباره اهمیت نقش سعدی در این اپرا می‌گوید: علاقه‌مندم تا حرف دل سعدی را به بهترین نحو بیان کنم بنابراین حساسیت زیادی بر درستی لحن آوازم داشته‌ام و حتی پیشنهاد کردم تا همراهی آواز خود را با عروسک‌ها بررسی کنم. بنابراین قرار است تا قبل از اولین اجرا یعنی زمانی که نخستین تمرین‌های عروسکی اپرای سعدی آغاز شد، برای رسیدن به بیان بهتر در تمرین نهایی حاضر شوم و هم‌خوانی آواز را با نمایش عروسکی با همراهی بهروز غریب‌پور بررسی کنم و در صورت نیاز بخش هایی را بازخوانی کنم.

اپرای سعدی  قرار است در جشنواره فجر اجرا شده و پس از آن تا پایان امسال به نمایش عمومی درآید. در این اثر خوانندگانی از جمله اسحاق انور و حسین علیشاپور نیز حضور دارند.

اپرای سعدی به رخدادهای مهم زندگی سعدی می‌پردازد که آثار این شاعر سده هفتم هجری تحت تاثیر آن‌ها تالیف شده است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید