پنج شنبه, 07 اسفند 1393 16:57

به چی نگاه میکنی برادر!؟ اینجا که صحنه تئاتر نیست!

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به چی نگاه میکنی برادر!؟ اینجا که صحنه تئاتر نیست! به چی نگاه میکنی برادر!؟ اینجا که صحنه تئاتر نیست!

هما گویا (سی و یک نما) – چند کلامی بیشتر نمی گویم و سکوت می کنم به وسعت چند سخنرانی. با این شروع می کنم که مرگ حرمت دارد. لحظات آخر زندگی حرمت دارد و پیکر بی جان هم حرمت دارد.به چی نگاه میکنی برادر!؟ تو از چی عکس میگیری!؟ وتو چرا بین صدها عکس این را انتخاب می کنی و روی خبرگزاری معتبرت می گذاری ؟!

امروز  فیلم Road to perdition”" سم مندرس را در ذهنم مرور می کردم . سکانسی که عکاس (جود لا) برای منحصر به فرد شدن عکسش ، سوژه ی زنده اش را می کشد و یا با قصاوت از جان کندن سوژه ای دیگر عکس می گرفت و این صحنه ها به عنوان یکی از فجیع ترین صحنه های سینمائی ثبت شده است.

اولین بار بعد از انتشار عکس ها و فیلم های دلخراش از جان کندن "مرتضی پاشائی" به یاد این سکانس ها افتادم و دیشب هم حس می کردم "زاون قوکاسیان" با آن غرور و لبخندش راضی بود که ما آخرین ساعات زندگی اش را در قاب تلویزیون ببینیم؟ به خدا که مرگ هم حرمت دارد و لحظات پایانی زندگی .و امروز این عکس در خبرگزاری مهر دیگر توان سکوتم را گرفت. قبل از این هم از "بهرام ریحانی " عکس هائی دیده بودم که حس می کردم حریم شخصی اوست اما این عکس آخری واقعا تاسف آور است.

خیلی از ما ایرانی ها گله داریم چرا مائی که در طول زندگی برای بدنمان ارزش و احترام قائل بودیم ،باید در مرگمان لخت و عور از پشت یک آکواریوم به نمایش عموم در بیاییم ، خبر هم دارم که در مورد این رسم نا خوشایند قرار است تصمیم هائی گرفته شود پس چطور این کوتاهی ها از قشر روشنفکر ما سر میزند ....

بله ، این کفن "بهرام ریحانی" است برادر، اما این صحنه ...صحنه ی تئاتر نیست.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید