چهارشنبه, 09 آذر 1401 17:42

سهیلا گلستانی و حمید پورآذری بازداشت شدند / دستگیری هنرمندان برجسته‌ای که "سلبریتی نیستند"

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سهیلا گلستانی و حمید پورآذری بازداشت شدند / دستگیری هنرمندان برجسته‌ای که "سلبریتی نیستند" سهیلا گلستانی و حمید پورآذری بازداشت شدند / دستگیری هنرمندان برجسته‌ای که "سلبریتی نیستند"

سی و یک نما - خبر از شایعه شروع شد تا اینکه امروز رسمیت پیدا کرد. حمید پورآذری کارگردان و سهیلا گلستانی بازیگر و دوبلور به اتهام اعتراضات ضدحکومتی، مخالفت با حجاب و تن ندادن به بازبینی در آثار و انتشار ویدیویی از سهیلا گلستانی که در آن به همراه چند بازیگر دیگر بدون حجاب برابر دوربین ظاهر شده بودند و حمید پور آذری هم در ویدئو حضور داشت، بازداشت شدند.

سهیلا گلستانی و حمید پورآذری بازیگران تئاتر، به دنبال انتشار یک ویدیو بازداشت شدند.

چند روز پیش ویدیویی از خانم گلستانی که در آن به همراه چند بازیگر دیگر بدون حجاب برابر دوربین ظاهر شده بود منتشر شده بود که در آن ویدیو حمید پورآذری، کارگردان سینما و تئاتر هم حضور داشت.

نغمه ثمینی، نمایش‌نامه‌نویس، روز چهارشنبه نهم آذر با اشاره به بازداشت سهیلا گلستانی و حمید پورآذری در اینستاگرام خود نوشت: «برخی از مخاطبان نمایش کوتاه سکوت، دو تن از عواملش را دستگیر کرده‌اند… آن‌ها می‌توانند تئاتری‌ها را بازداشت کنند، پس برانند، اما تئاتر را که نمی‌توانند بازداشت کنند.»

photo_2022-11-30_17-10-17.jpg

سهیلا گلستانی در تاریخ ۱۷ آذر ماه سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. وی فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰ زمانی که دانشجوی رشته طراحی صحنه تئاتر بود با حضور در نمایش های دانشجویی آغاز نمود.

گلستانی تجربه اولین کار سینمایی خود را در " سنگ کاغذ قیچی" به کارگردانی سعید سهیلی به دست آورد. در این فیلم تجاری و پرفروش، امین حیایی و شهرام حقیقت دوست و اندیشه فولادوند بازی می کردند .از ظاهر دست نخورده سهیلا گلستانی با بینی مطابق استانداردهای متداول بازیگرهای زن این روزها به دور بود با تله فیلم "دماغ" توجه ها را به خود جلب کرد و جایزه بهترین بازیگر را به دست آورد. حضورش در فیلم "امروز" رضا میرکریمی و سریال "وضعیت سفید" حمید نعمت الله مورد تحسین قرار گرفت.

حمید پورآذری متولد ۱۴ مرداد ۱۳۴۷ ازکارگردانان صاحب سبک و نوآور تئاتر ایران با تمرکز بر تئاتر "مکان-ویژه" است. از نمایش‌های خارج از صحنه وی می‌توان به «دور دو فرمان» در پارکینگ دانشگاه امیرکبیر در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد که این اثر کاری بی‌سابقه در تئاتر ایران به شمار می آید. از دیگر آثار وی «سال ثانیه» برگرفته از شعر الیاس علوی است که در فستیوال تئاتر اسپکتاکل سوئیس و زمین تنیس سعدآباد به اجرا درآمده است. و همچنین می‌توان به «حسین قلی خان مردی که لب نداشت»، «دایره گچیی قفقازی» و نیز «غولتشن‌ها» و «ژاک و اربابش» در کافه تالار اصلی تئاتر شهر اشاره کرد. او اثر «هنگامی که» را با تعدادی از مهاجران افغان در بنیاد امید مهر اجرا کرده‌است.

photo_2022-11-30_17-10-16.jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید