دوشنبه, 09 بهمن 1396 03:30

« آنام» پیشنهاد یک سریال که شاید زمستان تلویزیون را گرم کند/ سایه «پس از باران» با نگاه «کیمیا»

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
« آنام» پیشنهاد یک سریال که شاید زمستان تلویزیون را گرم کند/ سایه  «پس از باران» با نگاه «کیمیا» « آنام» پیشنهاد یک سریال که شاید زمستان تلویزیون را گرم کند/ سایه «پس از باران» با نگاه «کیمیا»

سی و یک نما – در کارنامه اسماعیل عفیفه تهیه کننده خوش سابقه تلویزیون آثار ماندگار بسیاری است اما سریال«پس از باران» به کارگردانی "سعید سلطانی" جایگاه ویژه ای دارد. فیلمی با گذر در دو زمان حال و گذشته که روایتی را درحال به رازهای گذشته می کشاند. جواد افشار نیز کارگردانی است که در سریال سازی موفق بوده و او نیز روایت قصه در زمان های متغیر را دوست دارد و امیر عباس پیام نیز در نوشتن فیلمنامه بی تجربه نیست .

البته ویژگی های مثبت سریال به پشت دوربین اختصاص ندارد و حضور بازیگران بسیار خوب و گزیده کار، دلیل دیگری است که کنجکاو دیدن این سریال باشیم. بازیگرانی چون گلچهره سجادیه که به سادگی جلوی هردوربینی نمی رود.
«آنام» یک سریال با بازیگران مطرح در دو لوکیشن متفاوت است. انتخاب بازیگر برای سریال آنام در فاز اول از میان چهره های شناخته شده و با استعداد تئاتر در آذربایجان صورت گرفت.( و این اتفاق بسیار خوب و ستودنی است که از استعدادهای خوب شهرستانی اما مهجور مانده بهره گرفته شود). فاز اول این سریال که در 40 قسمت تولید می شود در شهرستان کلیبر و روستاهای اطراف و همچنین شهر تبریز فیلمبرداری شده است. نام این سریال در ابتدای کار« مهر نامیرا» بود اما با تصمیمم جواد افشار به« آنام» تغییر پیدا کرد و به نظر اسمی است که بهتر با مخاطب ارتباط برقرار می کند.
در این فیلم با حمایت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی که اسماعیل عفیفه پیش از این هم با این وزارتخانه همکاری داشته به نوعی به بیماری مزمن و خطرناک اما قابل مهار «لوپوس» نیز اشاره می شود تا مخاطب علاوه بر تماشای یک سریال با یک بیماری کمتر شناخته شده (نوعی روماتیسم و اختلال در سیستم ایمنی) هم آشنا شوند چرا که آرزو دختر خانواده (شبنم قلی خانی) به این بیماری مبتلاست.البته امیدواریم پرداختن به این بیماری و آموزش در مورد آن آنقدر گلدرشت نباشد که به خود قصه لطمه بزند.
گلچهره سجادیه با این سریال پس از سالها دوری از بازیگری دوباره به تلویزیون بازمیگردد.سامیه لک نیز پس از بازگشت از خارج از کشور برای نخستین بار پس ازگذشت مدتها از درخشش جلوی دوربین فریدون جیرانی، مقابل قاب جواد افشار قرار می گیرد.
گلچره سجادیه نقش زنی به نام « آنام» را بازی می کند که رازی از گذشته دارد و برای زندگی از دست رفته اش آمده است تا به حقش برسد.آنقدر که حاضر است به عنوان یک خدمتکار در خانه آرزو که باردار است کار کند و ....
بازیگران این سریال پر بازیگر عبارتند از:
گلچهره سجادیه (در نقش آنام) / عبدالرضا اکبری (در نقش امید) / مهرانه مهین ترابی / شبنم قلی خانی (در نقش آرزو) / مجید واشقانی (بیژن)/علیرضا شجاع نوری / سیامک صفری / امیر دلاوری / سامیه لک / لاله مرزبان (در نقش آفرین) / کوروش زارعی / ناصر هاشمی / مهشید جوادی / میثم ولی خانی / فاطمه حسینی / هادی افتخار زاده / شهرام خزرایی / رقیه شادخواه / فریبا سهرابی / امین حاجی اکبری / سویل شیرگیر / فیروز عاقلی / علیرضا پور صدیقیان / امیر شاکری / وحید فرشی / فروغ مشقتی / احمد پور خوش / عرفان ابراهیمی / فرهاد بشارتی / حسین مسافر آستانه / منوچهر زنده دل / مجید شهریاری / علی بیطرفان / آرزو روشناس / آرام چراغی / با حضور سیروس گرجستانی و خسرو شهراز و کاظم بلوچی.
این سریال هرشب ساعت 20:45 دقیقه روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید