پنج شنبه, 18 خرداد 1396 17:11

ضیافت افطاری رییس جمهوری با حضور هنرمندان / روحانی: تروریسم رو‌به‌روی فرهنگ و هنر و زبان آن گلوله و خشونت است

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ضیافت افطاری رییس جمهوری با حضور هنرمندان / روحانی: تروریسم رو‌به‌روی فرهنگ و هنر و زبان آن گلوله و خشونت است ضیافت افطاری رییس جمهوری با حضور هنرمندان روز گذشته برگزار شد / روحانی: تروریسم رو‌به‌روی فرهنگ و هنر و زبان او گلوله و خشونت است

ریحانه محمودی (سی و یک نما) - ظهر روز گذشته و پس از حمله تروریستی تهران دو خبر در حاشیه اخبار روی خبرگزاری ها رفت. نخست حداقل تردد به وسایط نقلیه نظیر مترو و خبر دیگر لغو ضیافت افطاری رئیس جمهور با هنرمندان در محل اجلاس سران.اما دو ساعت بعد هر دو خبر تکذیب شد و منوچهر شاهسواری مدیر خانه سینما دوباره قرار وعده گرفت در مهمانی که برای اصحاب رسانه مختص خواص بود و خیل زیادی از عکاسان مشتاق، پشت درهای بسته ماندند.

 


ضیافت افطاری رییس جمهوری با هنرمندان، این مراسم ساعت ٧ غروب با حضور دکتر حسن روحانی_رییس جمهور و چهره‌های شاخصی ‌از حوز‌ه های گوناگون هنر در سالن اجلاس برگزار شد.در این مراسم که امکان گفت و گوی صمیمانه‌ و نزدیکی هم با دکتر روحانی پیش از آغاز مراسم و اقامه‌ اذان فراهم بود، حجت الله ایوبی رییس ستاد هنرمندان حسن روحانی هم حضور داشت. اساتیدی چون علی نصیریان و داریوش ارجمند نیز در ضیافت حاضر بودند.

رییس جمهور در متن سخنرانی‌اش با اشاره به دو حادثه‌ی تروریستی تهران، تروریسم و خشونت را نقطه مقابل فرهنگ و هنر دانست و با تأکید بر اینکه هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است، گفت: ملت ایران مقاوم تر از گذشته در برابر ترور و خشونت و افراط گری ایستادگی خواهد کرد.

photo_2017-06-08_16-57-12.jpg

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه و در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر، با بیان اینکه هنرمندان رابطه انسان ها با یکدیگر و انسان با طبیعت و خالق را با زبان هنر شکل می دهند، گفت: دین اسلام، دین هنر سخن گفتن با خداست و چگونه عبادت و مناجات کردن را به ما می آموزد.

رییس جمهور افزود: هنر به ما می آموزد که چگونه با خدا و هم نوعان خود فارغ از هر قومیت، زبان و ملیت سخن بگوییم. علم و هنر، مرز نمی شناسد و ما با هنر زنده و پویا هستیم. دین اسلام، دین هنر بوده و اساس قرآن برپایه هنرمندی است. افتخار ما این است که قرآن همواره زنده و معجزه جاودانه ما است.

963181716_9.jpg

دکتر روحانی تصریح کرد: آنکه در انقلاب دمکراسی و مردم سالاری دینی را به ما آموخت امام(ره) بود و بزرگترین مظهر مردم سالاری و دمکراسی نیز خانه ملت و مجلس شورای است و دور از انتظار هم نیست که این دو هزینه و دین حماسه بزرگ ٢٩ اردیبهشت را بپردازند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: تروریسم روبروی فرهنگ و هنر و زبان او گلوله و خشونت است. هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی ملتی است که از روز اول پیروزی انقلابش قربانی ترور بوده و از همان روز اول در برابر تروریسم ایستاده و مبارزه کرده و حتی ملت های بزرگی را در برابر تروریسم نجات داده و طبیعی است که امروز هم باید بهای این ایستادگی خود را پرداخت کند.

963181716_13.jpg

دکتر روحانی گفت: مطهری ها و بهشتی ها کشته فکر و آزاداندیشی خود بودند و ملت ما اگر امروز در کنار مرقد مطهر امام راحل و آموزگار مردم سالاری و یا در کنار خانه ملت، شهیدانی را تقدیم می کند بخاطر این است که اهل خشونت نبوده و طرفدار مردم سالاری و صندوق رأی است و این ملت با زبان فرهنگ و هنر راه مقاومت و ایستادگی خود را پاس می دارد.

photo_2017-06-08_16-57-44.jpg

رییس جمهور اضافه کرد: بی تردید از امروز ملت ما مقاوم تر و پرشورتر از همه روزهای گذشته در برابر خشونت و ترور می ایستد؛ این ملت بزرگ و همه ملت های آزاده جهان در برابر افراطی گری و خشونت ایستادگی خواهند کرد.

963181716_11.jpg

در این مراسم هنرمندان و افرادی همچون حبیب رضایی ، محمدرضا گلزار، حبیب اسماعیلی، رضا کیانیان،مصطفی ابطحی، بهنوش طباطبایی ،اسماعیل خلج، علی قائم مقامی ، اصغر همت، هاتف علیمردانی ، منصور لشگری قوچانی، آریا عظیمی نژاد،مصطفی کیایی،مهتاب کرامتی،محمدرضا شرفی نیا،امیر حسین شریفی، حبیب ایل بیگی ، محمد مهدی عسگر پور ،مرتضی شایسته ،مازیار فلاحی ،رضا حاجی مشهدی، هستی مهدوی فر، هادی حیدری، رویا نونهالی ،رامین حیدری فاروقی، محمد مهدی حیدریان ، علی رضا تابش،سید عباس صالحی ،حسین انتظامی، رضا کیانیان ، علی نصیریان، داریوش ارجمند،منوچهر شاهسواری، علیرضا رضا داد، محسن هاشمی، منوچهر محمدی،قطب الدین صادقی، احمد رضا معتمدی، امید معلم، آذر معماریان، بیتا منصوری ، جمشید گرگین، کیومرث پور احمد، عبدالجبار کاکایی، هوشنگ مرادی کرمانی، رضا ناجی ، علی سرتیپی، علیرضا قربانی، پوران درخشنده ، محمود دولت آبادی، احمد طالبی نژاد، الهام کردا، مهرزاد دانش، مسعود نجفی ، فرمان فتحعلیان ، همایون اسعدیان، علی مراد خانی ، سامان احتشامی ، حسام الدین آشنا،سید رضا صالحی امیری،اتابک نادری، اسدالله یکتا،سروش صحت، حضور داشتند.

963181716_12.jpg

 

photo_2017-06-08_17-04-29.jpg

 

photo_2017-06-08_16-58-49.jpg

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید