هما گویا(سی و یک نما) –با شروع سری جدید برنامه هفت به سردبیری استاد مسلم بازی "مار و پله"، در بلاتکلیفی مانده بودیم که این کارگردان – سیاستمدار زیرک چه فکری در سر دارد! برنامه اش مسلما از دو سری قبلی منسجم تر،قوی ترو از آنجا که زنده هم نبود، خوش ساخت تر به نظر می رسید . اما یکی به نعل میزد و یکی به میخ. آنها که نه موافق او بودند و نه مخالف او (مثل ما)، در میان تردید بین تناقض گوئی های برنامه او مانده بودیم تا که امشب در یک دکور نیمه کاره ، تقریبا تکلیفمان یکسره شد.
کنار هم قرار دادن فیلمی از تولد سینما و واکنش پیرزن با واکنش هائی که در زمان اکران فیلم "محمد رسول الله " مصطفی عقاد شد بیشتر به یک کنایه سیاسی شبیه بود تا یک مقایسه ی هنری.این وکیل سابق مردم در مجلس واقعا این سینما را می خواهد با سیاست نجات دهد؟این تریبون را برای چه انتخاب کرده؟ هدف او واقعا سینمای ملی است یا رونق بخشی خاص از سینما.
چرا برایش مهم نیست که برنامه مخاطب داشته باشد یانه؟ چرا به مردم و مخاطب سینما از بالا نگاه می کند؟
مگر "برنامه سینمائی هفت" فیل است که مرده و زنده اش یک قیمت باشد؟
آیا به این دلیل که جایش محکم است؟
مگر نه اینکه "میزان رای ملت است"؟ پس هیچ صندلی پایه محکمی بی مردم نخواهند داشت.
آقای بهروز افخمی!
بلا تشبیه، به بهانه همان پوستری که برای دکورت انتخاب کرده به دیالوگی از همین فیلم اشاره می کنم
ابوسفیان خطاب به همسرش، هند:"محمد از دلها وارد می شود و نه از درها" .
می خواهی بمانی ، بمان. مثل فردوسی پور. وگرنه ماندگار نخواهی شد.
چرا نامه ی "کرم پور" به "ایوبی" را آنقدر با حقارت دست به دست می کردی؟
منظورت ازانتخاب" بک گراند" منتقدین موقع نقد فیلم چه بود؟آیا یک فیلم تاریخی، مذهبی قرار بود نقد شود؟
زوم روی پوستر فیلم محمد رسول الله (ص) مجید مجیدی، یک تبلیغ غیر حرفه ای در یک رسانه ملی محسوب نمی شود؟
تلویزیون بیت المال نیست؟ حق بقیه فیلم های در حال اکران در برنامه هفت چیست؟
بزرگی نام این فیلم موجب نمی شود تا با احتیاط بیشتری حلال و حرام را در نظر بگیریم؟
آیا هدف از پرداختن به ژانر تاریخی – مذهبی بهانه ای برای تبلیغ فیلم مجیدی نبود؟
حتی گفتگو بین حمید گودرزی (که حضورش در برنامه هفت بد هم نیست) و مهدی پاکدل هم یک آیتم تبلیغاتی برای فیلم راهی اسکار مجیدی بود.
دکور برنامه ات که طرح بسیار جالب و نوآورانه ای خواهد شد ، با چه تبلیغات دیگری در آینده، پر می شود؟
آیا پشت پنجاه صندلی که قرار است دکور سالن سینمای برنامه ات باشد قرار است شعار تبلیغاتی هم بنویسی؟
دور همی شده این برنامه هفت !!!غریبه هارا راه نمی دهید؟ به کجا چنین شتابان!
از سینمای کدام دولت طرفداری می کنی ، مخالف سینمای کدام دولتی؟
یعنی در تمام دنیا اگر می گشتید، می توانستید منتقدی پیدا کنید که به فیلم "بردمن" حتی یک ستاره هم ندهد؟
مسعود فراستی در سینمای "هیچکاک" گم شده ، سرگیجه دارد،سینمای نوین برای او خیانت به سینمای کلاسیک محسوب می شود، فراستی با سواد است اما در یک دوره ی زمانی گیر کرده. نقد هفت باید نفس بکشد، اگر قرار باشد محور اصلی تمام برنامه های هفت نقدهای مسعود فراستی به عنوان پای ثابت بماند، سینمائی که می خواهی نجاتش بدهی ، خفه می شود.تا این اندازه خشم نسبت به منتقدان از کدام سرچشمه آب می خورد.شما که با هر نقدی باز هم سر جای خود ثابت ایستاده ای.
می دانم برج میلاد بلند است و حالا بالای آن بلندی ایستاده ای اما...
ارتفاع هر چه بیشتر ، افتادن سخت تر است. از آن بالا به پائین نگاه نکن تا همه را ریز نبینی.