و شاید از همین جا بود که محمد حسین مهدویان فراموش کرد که برای فیلم خوب ساختن، نیازی به تبلیغات غیر متعارف و حاشیه سازی و غیره نیست.
فیلم خوب شاید در گیشه نتواند با مافیا و رانتها مبارزه کند ولی این موضوع چندین و چند بار به ما ثابت شده که فیلم خوب تحت هر شرایطی خودش را نشان میدهد.
"لاتاری" میتوانست یکی از بهترین آثار محمد حسین مهدویان باشد به شرطی که ده دقیقهی آخر فیلم نبود! این که فردی به دوبی برود و شیخی را بکشد و نعشش را روی زمین کشان کشان بیاورد و داد و فریاد و ... این یک تخیل محض است و شاید بهتر بود با شروع این تخیل، فیلم تمام شود.
مهدویان این روزها مشغول ساخت "ماجرای نیمروز/ رد خون" است که به نوعی در ادامهی ماجرای نیمه روز فیلم سینمایی دوم ساخته میشود و در این فیلم هم با تهیهکنندهی قبلیاش سید محمود رضوی همکاری میکند.
حالا سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاده که محمدحسین مهدویان به این نتیجه رسیده که باید برای نشان دادن و بولد کردن فیلمش از قبل از ساخت، کار تبلیغاتیاش را شروع کند؟ رونمایی از پوستر ماجرای نیمروز/ رد خون؟ مگر برای فیلمی که هنوز ساخته نشده پوستر، طراحی و منتشر میکنند؟ پوستر، سکانس یا نمایی خاص از فیلم با حضور بازیگران اصلی است که قاعدتاً بعد از ساخت فیلم منتشر میشود. این که پیش از پایان ساخت فیلم، صرفاً تصویر بازیگران با گریم فیلم، کنار یکدیگر قرار بگیرد و تحت عنوان پوستر منتشر شود توهین به کسانیست که سینما را میشناسند و البته به طراحان پوستری که یک کار هنری کاملاً تخصصی انجام میدهند.
دیروز هم عکسی مرتبط با این فیلم منتشر شد که از بالا یک کفن و چند تابوت و محمد حسین مهدویان را کنار نایلونی که داخل کفن میگذراند در یکی از این تابوتها میبینیم. با همین جزئیات و بیش از این جزئیات، آزار دهنده! چه باعث شده که در این شرایط که همهی مردم، نگران امروزمان هستیم تا نمیروزمان، محمد حسین مهدویان به سراغ تصویر و تبلیغی چنین گزنده و ناخوشایند برود؟ آیا سناریوی گرفتار شدن کارگردانانِ توانمند و قابل در تلهی تبلیغات نامتعارف، گریبانگیر محمد حسین مهدویان نیز شده است؟ هر چه هست به نظر میرسد که باید نگران محمد حسین مهدویان به عنوان یکی از استعدادهای جوان این سالها و تهیه کنندهاش باشیم.