سی و یک نما - اگر به تماشای فیلمی از دیوید فینچر بنشینید، احتمالاً جهان بسیار تیره و زرد و در برخی موارد سرد و آبی فیلم توجه تان را جلب خواهد کرد. حالا فرقی نمی کند، چه به تماشای شخصیتهای فینچر در «باشگاه مشت زنی» بنشینید یا یک شام جدایی آرام را در «شبکه اجتماعی» ببینید و یا در «دختر گمشده» نقشه کشیدن های مخفیانه را تماشا کنید، هر سکانسی در فیلم های او، از یکی از این دو فیلتر عبور میکند.
در ادامه نمونه هایی از این نورپردازی های سرد و تیره را در فیلم های دیوید فینچر می بینید.
نورپردازی زرد و آبی در فیلم «هفت» دیوید فینچر
نورپردازی فیلم «زودیاک» دیوید فینچر
نورپردازی فیلم «بازی» دیوید فینچر
نورپردازی فیلم «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر
نورپردازی فیلم «دختر گمشده» دیوید فینچر
نورپردازی فیلم «باشگاه مشت زنی» دیوید فینچر
منبع: سینما پرسپکتیو