جمعه, 05 خرداد 1402 16:42

تارانتینو و حضوری مهم‌تر از یک مهمان افتخاری در جشنواره کن

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تارانتینو و حضوری مهم‌تر از یک مهمان افتخاری در جشنواره کن تارانتینو و حضوری مهم‌تر از یک مهمان افتخاری در جشنواره کن

سی و یک نما - روز گذشته تقریبا تمام رسانه‌ها در رابطه با حضور تارانتیتو و استقبال کم‌نظیر از او در جشنواره کن؛ بیست وپنج سال پیش از این را یادآوری کردند. زمانی که تارانتینو در حالی نخل طلای کن را به دست آورد که رقیبی چون کیشلوفسکی را با فیلم "قرمز" از سه‌گانه‌اش داشت و هنوز هم این علامت سوال جلوی انتخاب کن در بیست و پنج سال پیش قرار دارد، چرا که تقریبا وزنه‌ی نگاه‌های مثبت همچنان به فیلم "قرمز" سنگین‌تر از "پالپ فیکشن" است. اما شکی نیست که پالپ فیکشن (داستان عامه‌پسند) یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینماست که امضای فیلمسازی را دارد که اگر نامش هم در تیتراژ فیلمهایش نباشد، اما از روی ردپایش می‌توانیم حدس بزنیم که این فیلم ساخته‌ی اوست.

و حالا پس از 25 سال او آنچنان در جشنواره کن مورد استقبال قرار گرفته که انگار می‌خواهند بابت هو کردنش که شاید ربطی به او نداشته، از او عذرخواهی کنند.

کوئنتین تارانتینو بیست و پنج سال پس از هو شدن در کن حضور یافت، ولی اینبار ایستاده و یکپارچه تشویق شد.

84ac60ef-5d2c-4f8c-bdd4-08705575320e.jpg

تارانتینو درباره فیلم «رعدنورد» (Rolling Thunder) جان فلین که نسخه 35 میلی‌متری‌اش در بخش دو هفته کارگردانان کن اکران شد، گفت: «من این فیلم را در شب افتتاحیه آن در سال 1977 دیدم. دلیل اینکه ما برای دیدن این فیلم رفته بودیم این بود که این فیلم به همراه فیلم «اژدها وارد می‌شود» با طرح یک بلیت و دو فیلم اکران می‌شد و تمام بچه‌های هم مدرسه‌ای من تا آن زمان فیلم «اژدها وارد می‌شود» را دیده بودند و من موفق به دیدنش نشده بودم.»

تارانتینو که پیش از این خبر ساخت یک فیلم جدید را تایید کرده بود، در این باره نیز گفت: «من می‌توانم سریال بسازم، می‌توانم فیلم کوتاه بسازم و می‌توانم نمایش روی صحنه ببرم ولی احتمالا بیشتر یک نویسنده باشم.»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید